26.01.2013 - 09:52
Els sindicats CCOO i UGT han convocat avui una assemblea conjunta per debatre una proposta que garanteixi la competitivitat de la planta de Nissan de Barcelona i que aconsegueixi forçar que la direcció de la companyia japonesa reobri la negociació per optar a l’adjudicació d’un nou turisme. A l’assemblea hi participen els secretaris generals de tots dos sindicats, Joan Carles Gallego i Josep Maria Àlvarez.
Empresa i sindicats van donar per trencades les negociacions dijous de la setmana passada després d’una reunió maratoniana amb la mediació del Departament d’Empresa i Ocupació que es va allargar fins a altes hores de la matinada. Des d’aquell moment, la direcció de Nissan ha donat per perduda l’adjudicació per part del grup japonès d’un nou model a la planta de la Zona Franca pel 2014 que havia de suposar la creació de mil llocs de treball directes -i tres mil d’indirectes- i una inversió de 130 milions d’euros.
No disposats a perdre aquesta oportunitat, que per a la planta barcelonina suposa, a més, per primera vegada el segment dels turismes, el sindicat majoritari Sigen-USOC decideix signar de forma unilateral el passat dilluns l’acord que va quedar la setmana passada sobre la taula amb Nissan.
Paral·lelament el Departament d’Empresa i Ocupació ha mantingut contactes amb CCOO i UGT perquè se sumessin també a l’acord per garantir el futur de la planta. En aquest sentit, el mateix portaveu del govern, Francesc Homs, va confirmar dimarts que l’executiu manté contactes al màxim nivell amb la companyia i que no tirarà la tovallola fins a l’últim minut.
La companyia però insisteix en què ara per ara l’oportunitat està perduda i que no optar a poder fabricar aquest nou turisme condemna la planta de Nissan de la Zona Franca a una mort lenta. També assegura que la fàbrica catalana continua necessitant un pla de competitivitat per ajustar l’activitat a la caiguda de les vendes i no amaga la necessitat de dur a terme nous acomiadaments i expedients de regulació a mig termini. I és que l’adjudicació del nou turisme havia d’omplir el buit d’activitat que tindrà la fàbrica quan el 2014 deixi de produir dos dels models que està fabricant actualment.