03.01.2013 - 06:00
L’iPod d’Apple, el primer reproductor de música digital estès àmpliament, és de l’any 2001. Però, de precedents, ja n’hi havia. Ara, potser no tan llunyans com l’aparell que apareix en aquest film dels arxius de British Pathé, que data del 1921, vuitanta anys abans.
Durant quasi dos minuts, hi apareix una noia col·locant-se un petit giny a la cama, de la mida d’un iPod, al qual connecta una mena d’auricular. A la part final del vídeo, es veu passejant per París amb l’aparell, a través del qual escolta algú i hi parla.
L’arxiu de British Pathé conté noranta mil petits films antics, classificats en nou categories: lleure, personatges històrics, moda i música, esport, religió i política, cultura i estil de vida, comerç i indústria, viatges i exploració, i guerra i revolució.