Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Notícies

Dissabte  08.12.2012  17:59

Moritz farà una samarreta amb el lema 'Keep calm and speak catalan' contra la #wertgonya

L'informàtic Josep Maria Ganyet adapta l'original 'Keep calm and carry on' i en fa un logo i una web

Men?ame
 

En les darreres hores ha esclatat a les xarxes socials el lema 'Keep calm and speak catalan' com a protesta contra la reforma de la llei d'Educació que promou el ministre espanyol José Ignacio Wert. Tant aquest lema com el logo que se n'ha fet, són obra de l'informàtic i professor universitari Josep Maria Ganyet (@ganyet), col·laborador habitual de RAC1. Tant és així que la cervesera Moritz ha anunciat que faria una samarreta amb aquest lema per contribuir a la campanya de protesta contra l'avantprojecte de llei del govern espanyol i en defensa del català a l'escola. Els beneficis de la venda de les samarretes els donaran a la plataforma Som Escola.

Centenars d'usuaris de Twitter i Facebook ja utilitzen el logo com a imatge de perfil i fan circular el lema acompanyat de l'etiqueta #wertgonya. La iniciativa es multiplica per moments i el mateix Ganyet s'ha declarat agradablement aclarapat des del seu compte de Twitter per l'alta volada que prenia la seva idea.

Ganyet ha adaptat el clàssic 'Keep calm and carry on', sorgit l'any 1939 com un intent del ministeri d'Informació Britànic per generar optimisme entre la població mentre les tropes alemanyes provaven d'envair el país, just quan va esclatar la segona guerra mundial. Però aquesta invasió no va succeir mai i es van destruir milers de peces estampades amb aquest logo, que mai es van utilitzar. Vegeu aquest vídeo de la histròria del lema.

Ganyet també ha creat una web des de la qual es pot descarregar el logo en diferents mides i formats, ja sigui per a fer de perfil, de fons de pantalla o per a qualsevol altre ús.

També ha obert un altre perfil de Twitter (@keepcalmcat), que ja compta amb més de cinc-cents seguidors, per a informar de totes les novetats i iniciatives relacionades amb el logo. De moment, Moritz (@MoritzBarcelona) ja ha dit que ben aviat imprimirà samarretes amb aquest logo. I ja ha adaptat la seva imatge de perfil al logo, amb els colors corporatius de la cervesa Moritz.