04.05.2012 - 13:03
El període d’inscripcions per participar en les activitats d’estiu organitzades pel Patronat Municipal d’Esports (PME) s’obrirà el proper dilluns. L’oferta manté els principals referents d’estius anteriors, amb l’Esportiueig, en totes les seves vessants (miniesportiueig, esportiueig infantil i esportiueig jove) com a activitat estrella El PME també proposa cursos d’iniciació per a tècnics esportius i organitza, amb la col·laboració de l’escola Valls Futbol, el 18è campus de futbol Ciutat de Valls.
L’activitat destinada als més menuts, el Miniesportiueig, adreçat a infants de 4 a 6 anys, es dividirà en tres torns que abraçaran des del 26 de juny fins el 27 de juliol. Els dos primers torns tondran una durada de dues setmanes cadascun (del 26 de juny al 6 de juliol i del 9 al 20 de juliol) per un preu de 135 euros, si bé els participants també podran optar a participar-hi només una de les dues setmanes per un preu de 81 euros. El tercer torn durarà una setmana, del 23 als 27 de juliol i costarà 81 euros. El miniesportiueig, a banda d’activitats aquàtiques recreatives també preveu la realització d’un curset de natació per a tots els participants i es realitzarà al CEM El Fornàs durant tots els matins entre les 9 i les 13h.
L’Esportiueig infantil, adreçat a nens de 7 a 11 anys, es realitzarà en les mateixes dates i horaris que el miniesportiueig. El preu per participar en aquest campus poliesportiu que inclou una gran varietat d’esports i propostes és de 146,20 euros pels dos primers torns (de dues setmanes) i de 87,72 euros pel tercer torn, amb una durada d’una setmana. Igual que en el cas de miniesportiueig, els organitzadors també oferiran un servei de guarderia gratuït entre les 8 i les 9 del matí per als participants en aquesta activitat, que es desenvoluparà al CEM El Fornàs i altres espais.
La família d’activitats englobades dins la marca de l’esportiueig també obre una porta als joves amb l’Esportiueig Jove, adreçat a adolescents d’entre 12 i 16 anys. Aquesta activitat es desenvoluparà entre el 9 i el 20 de juliol i el preu per participar-hi és de 225 euros.
El PME organitza també, amb la col·laboració dels tècnics de l’escola Valls Futbol, la 18a edició del campus de futbol “Ciutat de Valls”, que es desenvoluparà a la zona esportiva del Vilar i al CEM El Fornàs, també entre el 9 i el 20 de juliol. L’activitat, destinada a infants i adolescents d’entre 7 i 16 anys permet treballar elements tàctics, tècnics i d’estratègia relacionats amb el món del futbol, i inclou també altres activitats per amenitzar els matins del mes de juliol. L’horari d’aquest campus serà de 9 del matí a 2 del migdia i el preu de 159,50 euros.
Tots aquells joves que vulguin formar-se com a tècnics esportius també ho podran fer. El PME organitza dos cursos d’iniciació a tècnic d’esport que consten de 50 hores cadascun. El primer curs, del 26 de juny al 6 de juliol, incorpora una introducció a la iniciació esportiva, i el segon, del 9 al 20 de juliol, té com a eix central les activitats físico-esportives en instal·lacions convencionals. Els participants que completin els cursos rebran una certificació signada pel Consell Català de l’Esport. El preu de la inscripció és de 150 euros per curs.
El PME ofereix també, a la piscina del Fornàs, els tradicionals cursets de natació preescolar adreçats a nens de 4 a 5 anys, i el seu complement, amb cursets d’iniciació, tecnificació i perfeccionament. Per aquestes activitats aquàtiques el PME preveu dos torns (del 26 de juny al 6 de juliol i del 9 al 20 de juliol). Les sessions d’aquests cursets, que s’impartiran durant les tardes seran de tres quarts d’hora i el preu per inscriure’s a un torn és de 45 euros. D’altra banda, la piscina del Fornàs també acollirà activitats aquàtiques per a nadons i per a embarassades (matronatació), que s’inclouen dins el paquet d’activitats especials.
Els adults també tenen un espai entre l’ampli ventall d’activitats que ha dissenyat el PME per aquest estiu al CEM El Fornàs, entre elles activitats cardiovasculars o de condicionament físic general que es realitzaran a les tres sales de més de 100 metres quadrats de què disposa el centre. Spinning, aeròbic, step o pilates són algunes de les activitats que proposa el PME en aquest espai. Aquestes activitats es podran dur a terme amb el preu de l’entrada al centre o amb els diferents abonaments que ofereix el PME, entre ells un abonament d’estiu que té vigència entre l’11 de juny i el 31 d’agost.
El preu d’una entrada per accedir a les instal·lacions és de 3,40 euros per a un adult, de 3 euros per a joves d’entre 16 i 21 anys i de 2,80 per a infants, jubilats o discapacitats. Aquestes entrades es poden abaratir amb els abonaments per a deu activitats que oscil·len entre els 30,60 euros per a adults i els 25,20 euros per a infants. El preu d’un d’aquest abonaments per a joves és de 27 euros.
Les inscripcions per a les activitats d’estiu proposades pel PME es poden fer al Centre Esportiu El Fornàs en horari d’obertura; de dilluns a divendres entre les 7 del matí i les 10 de la nit; els dissabtes, de 9 a 14h i de 16 a 19h; i els diumenges, de les 10 del matí a les 2 del migdia. Durant l’estiu el Centre Esportiu Municipal El Fornàs tancarà les instal·lacions, per vacances, durant dues setmanes entre el 30 de juliol i el 12 d’agost.
El pressupost del PME per al 2012
Tot aquest paquet d’activitats es va presentar i aprovar, el passat dijous, al Consell Rector del PME, en una reunió en què aquest també va aprovar el seu pressupost per a l’exercici 2012. El Consell rector, presidit pel regidor d’Esports, Manel Odina, i format per representants polítics, d’entitats esportives i centres educatius, va aprovar un pressupost pel proper exercici de 1.641.926,97 euros.
Aquest pressupost contempla una ampliació de les entitats esportives que es repartiran els 28.900 euros que el PME destinarà a subvencions i ajuts. El Club Patí Valls, el Club Twirling, el FACVAC i el Club Esportiu Ziga-zaga són les entitats que s’afegeixen a la llista de les que reben ajuts per activitats concretes. Enguany, la UE Valls, per la seva categoria esportiva, serà l’entitat que rebrà una major subvenció, amb 8.000 euros d’ajuts.
La reunió del Consell Rector del PME també va servir per repassar i valorar algunes de les activitats organitzades des d’aquest organisme com la 4a caminada popular fins els Aiguamolls del Pla de Santa Maria, que va aplegar més de 500 participants.
El Patronat preveu obrir la piscina descoverta del Vilar el 2013.
Activitats d’estiu del PME
|
Activitat |
Edat |
Dates |
Preu |
|
Miniesportiueig |
De 4 a 6 anys |
26 de juny a 6 de juliol |
135,00 € |
|
9 de juliol a 20 de juliol |
|||
|
Del 23 al 27 de juliol |
81,00 € |
||
|
Esportiueig infantil |
De 7 a 11 anys |
26 de juny a 6 de juliol |
146,20 € |
|
9 de juliol a 20 de juliol |
|||
|
Del 23 al 27 de juliol |
87,72 € |
||
|
Esportiueig jove |
De 12 a 16 anys |
Del 9 al 20 de juliol |
225,00 € |
|
18è campus de futbol |
De 7 a 16 anys |
Del 9 al 20 de juliol |
159,50 € |
|
CIATE (nivell 1) |
Nascuts a partir de 1996 |
26 de juny a 6 de juliol |
150,00 € |
|
CIATE (nivell 2) |
Nascuts a partir de 1996 |
Del 9 al 20 de juliol |
|
|
Curs de natació preescolar |
De 4 a 5 anys |
26 de juny a 6 de juliol |
45,00 € |
|
Del 9 al 20 de juliol |
|||
|
Curs de natació d’iniciació, tecnificació o perfeccionament |
26 de juny a 6 de juliol |
||
|
Del 9 al 20 de juliol |
|||
|
Matronatació |
Embarassades |
26 de juny a 26 de juliol (dimarts i dijous) |
40,20 € |
|
Activitat aquàtica per a nadons |
Nadons |
27 de juny a 25 de juliol (dilluns i dimecres) |
50,00 € |
|
26 de juny a 26 de juliol (dimarts i dijous) |
|||
|
29 de juny a 27 de juliol (divendres) |
34,00 € |
*Les instal·lacions del CEM El Fornàs estaran tancades entre el 30 de juliol i el 12 d’agost
Enllaços
Array