Una TV connectada a les xarxes socials i un localitzador d’avis i infants, entre les aplicacions catalanes al MWC

  • Formen part de l'oferta de la cinquantena d'empreses del país amb presència al congrés

VilaWeb

Redacció

29.02.2012 - 10:25

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

L’oferta de la cinquantena d’empreses catalanes presents al Mobile World Congress és ben variada. Fent un tomb per l’espai del congrés dedicat a les aplicacions es destaca Social TVlive, de TheChanner, un sistema nascut a Barcelona que permet comentar en temps real el que emeten en obert els canals de televisió a través de la xarxa. Al Pavelló Català, impulsat per la Generalitat, la companyia banyolina Sixtemia hi presenta un sistema que permet visualitzar continguts de TV3 i programar, per exemple, una llista de vídeos per veure’ls més tard. I des de Sitges arriba Dondeesta.com, per saber en qualsevol moment la posició d’un telèfon mòbil, amb autorització prèvia del propietari, enfocada a localitzar avis i infants.

El creixement del mercat de les aplicacions per a telèfons intel·ligents i pissarretes tàctils aquests últims anys ha fet que les apps tornin a ser unes de les grans protagonistes del congrés. Els usuaris descarreguen milions d’aplicacions dels sistemes operatius més populars per a dispositius mòbils (iPhone, Android, Blackberry i Ovi). Amb aquestes xifres, desenes d’empreses han decidit centrar el negoci en la creació de programari per als telèfons i dispositius tàctils. Més de dues-centes empreses de tot el món, un 10% de les quals són catalanes, s’han instal·lat en aquesta tercera edició de l’App Planet al firal de Barcelona.

Una de les aplicacions que es poden veure a la secció catalana de l’App Planet és un servei de televisió per Internet que integra les xarxes socials com Facebook i Twitter. Permet que les persones que vegin un mateix programa puguin interactuar en temps real, la nova manera de veure la TV segons que explica la companyia. Social TVlive recull canals que emeten en directe i en obert a la xarxa, entre els quals n’hi ha de catalans com el 3/24, TV3 i BTV.

The Channer és l’empresa impulsora d’aquest aplicatiu i és disponible a escala mundial per a les plataformes Apple, Android i Windows Phone. De moment és de caràcter gratuït, però, segons que ha explicat el responsable de l’oficina de Barcelona d’aquesta companyia, David Díaz, durant aquest any llançarà serveis premium, de pagament. De moment aquest programari, de segell català i amb l’oficina principal a San Francisco, té un milió i mig d’usuaris.

Passejant per l’oferta catalana a l’espai dedicat a les aplicacions del Mobile World Congress també es troben aplicacions com mTraveler, de l’empresa barcelonina Multiactiva Mobile. Aquest programa no és enfocat a l’usuari final, sinó que es dissenya a la mida d’ajuntaments o consorcis que vulguin promoure’s com a destinació turística. Una vegada dissenyada l’eina a la mida del client, ja es posa a disposició del públic en forma d’aplicació per a telèfon intel·ligent.

Una altra proposta és la de Zyncro, que ha creat una aplicació que permet obrir una xarxa social corporativa. Aquesta eina de funcionament intern per a les empreses permet comunicar-se amb els clients i entre els clients, que poden resoldre casos compartint informació. Una altra utilitat de l’aplicació de Zyncro s’enfoca a la productivitat: una xarxa social interna evitaria que els treballadors tornin a elaborar informació ja existent o evitin la sobrecàrrega de missatges que els fa perdre fins a cinc hores la setmana, segons la companyia.

El racó de les empreses catalanes a l’App Planet també inclou les propostes de companyies com AddFleet, Itinerarium, Wöwbile Mobile MK, Artificial Solutions, BCN Touch, Neosono, Blinzy Studios, Plunge Interactive, Qitlabs, Down to Moon, Oonair, Qustodian, Fast Taxi, Slashmobility, Infocket, Soft for You i InQBarna.

Recomanem