Els Pets omplen de gom a gom la plaça Major de Vic

  • La Iaia es confirma com un dels grups més interessants del pop català

VilaWeb

Redacció

17.09.2011 - 18:00

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Durant tot el dia divendres al recinte del Sucre les conferències, taules rodones i speed meetings es van compaginar amb els showcases i les presentacions de les Cases de la Música en un concorregut i participatiu MVLab. Al final del dia ja s’havien celebrat més de 300 reunions controlades des de l’organització, aconseguint els objectius marcats pel que fa a creació de vincles professionals. Es van continuar les reeixides Jornades formatives del Digital Music 2.0, basades en l’anàlisi dels aspectes més innovadors que vinculen les marques i les aplicacions amb la música. D’altra banda, cal destacar la celebració de la trobada anunal del EFWMF (European Forum of Worldwide Music Festivals).

Ja entrada la tarda, una plaça Major plena de gom a gom, va assistir a la confirmació de La Iaia com un dels grups més interessants del pop català, gràcies a la presentació del seu segon disc. A la mateixa plaça, Els Pets van commemorar el seu 25è aniversari presentant els seus últims temes al mateix temps que revisaven els grans èxits de la seva discografia pel delit d’un públic totalment entregat. 12.000 persones, segons xifres oficials de la Guàrdia Urbana, corejaven i gaudien de l’espectacle d’un dels millors grups de pop en català. Acompanyant La Iaia i Els Pets, la madrilenya Russian Red presentava els temes del seu últim disc Fuerteventura, amb l’elegància que la caracteritza.
 
En altres punts de la ciutat es desenvolupava el programa musical del MVLab amb unes propostes solvents a les quals podien accedir tant professionals i programadors com públic en general. Gràcies a aquest circuit ideat perquè cap professional es perdi allò que s’ajusta a les seves necessitats, es van realitzar les primeres contractacions dels grups presentats, fet que suposa la culminació d’un dels objectius del Mercat.
 
Des de les 20h fins a les 4h de la matinada la música s’apoderava dels diferents escenaris del Mercat. Al Teatre Atlantida Pascal Comelade, acompanyat per La Cobla Sant Jordi, va realitzar un concert únic en el qual va presentar el resultat del seu experiment. Paral.lelament, el guitarrista, cantant i compositor gironí Smoking Bambino va fer les delícies de tots els assistents amb el seu so fusió, mentre el rock àrab de Yacine & The Oriental Groove obria l’escenari del Sucre. Per la seva banda, a la Jazz Cava, sonaven les notes més rock amb tints punk on uns Bullitt explosius van deixar-ne més d’un sense aire. I el desenvolupament d’una finestra a les propostes més emergents en l’Off del MMVV de la mà de l’Invictro i del Cicle Diversons, Música per a la Integració de l’Obra Social “la Caixa”.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem