Música de la Vall amb accent de l’Ebre

  • Entrevista a Artut Gayà i Pep 'Botifarra', que acaben de publicar el disc conjunt 'La Barrraca'

Redacció

07.07.2011 - 00:40

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

La setmana passada, Artur Gayà, el Quico de Quico el Célio, el Noi i el Mut de Ferreries, la va passar a l’Olleria treballant en el seu nou projecte personal. Es tracta d’un disc en què canta 14 temes d’Ovidi Montllor, un artista a qui, segons explica a VilaWeb Ontinyent, deu que hui en dia es dedique a la cançó.

Aprofitem que Pep ‘Botifarra’ acudeix un dels dies de l’enregistrament a l’estudi Xaloc de l’Olleria, on es grava part del disc d’Artur Gayà. Així, podem xarrar amb tots dos del CD ‘La Barraca’, que aquell mateix dia arriba físicament a les mans dels autors.

El disc, segons va explicar Artur Gayà posteriorment en la presentació pública que en van fer, ‘és un viatge musical entre la Catalunya de l’Ebre i les comarques de la Costera i la Vall d’Albaida del País Valencià’ per donar a conèixer tots els trets comuns, sobretot musicals, que tenen els dos territoris. El disc el formen quinze temes, dels quals, l’únic nou és la cançó l”Havanera de la Barraca’. La resta han estat aportats pràcticament a parts iguals pels dos grups i bona part són inèdites.

El gruix el formen les set cançons que estan basades en melodies de la música tradicional: les valencianes són interpretades pels Quicos mentre que les ebrenques van a càrrec de Botifarra. Completen el treball dos versions creuades: el ‘Fandango dels adéus’ que interpreta el grup ebrenc arranjada per Botifarra i ‘L’u d’Aielo’, interpretada per Quico el Célio, que obre el disc amb el títol ‘De la flor de la farina’.

Amb aquest treball musical conjunt iniciaran una ronda d’actuacions que començarà a finals d’octubre, a Xàtiva i a Tortosa, i a novembre a la Fira Mediterrània de Manresa amb el concert del Teatre Cursal el 5 de novembre. També està confirmada l’actuació a la sala gran del Palau de la Música a Barcelona el 20 de febrer.

Recomanem