Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Notícies

Dijous  03.02.2011  06:00

The Daily, el primer diari per a iPad

Men?ame
 

La llista de mitjans que controla l'empresari australià Rupert Murdoch és llarguíssima. A través de News Corporation, el tercer grup mediàtic del planeta, després de Walt Disney i de Time Warner, el tretzè home més poderós segons la revista 'Forbes', controla desenes de cadenes televisives i d'emissores de ràdio a Austràlia, a la Gran Bretanya i als EUA, a més de centenars de capçaleres de revistes i de diaris del món anglosaxó. Tot i amb això, Murdoch tenia des de l'any passat un projecte entre cella i cella que no havia dubtat a dir que era el  'més apassionant de tots'. The Daily (Twitter), que ha presentat avui al Museu Guggenheim de Nova York després de dos ajornaments des del novembre, és el caramelet actual del magnat de la comunicació australià. Acompanyat d'Eddy Cue, vice-president de serveis d'internet d'Apple, Murdoch ha revelat finalment el primer gran diari digital distribuït i publicat exclusivament per a les pissarretes iPad.

El diari, adreçat majoritàriament al públic nord-americà i molt atent a l'esport, es ven per 99 cèntims de dòlar setmanals, o 39,99 dòlars anuals. Les dues primeres setmanes es podrà consultar gratuïtament, i després passarà a ser de pagament, si bé una petita part serà d'accés lliure. The Daily representa, en aquest aspecte, un nou intent del grup de Murdoch perquè els consumidors de diaris digitals paguin. Ara, perquè el model sigui possible i rendible cal un esforç per a crear productes diferenciats, en format, dels que ja hi ha a la web. En el cas de les publicacions per a 'tablets' tàctils, són imprescindibles aplicacions que n'aprofitin les possibilitats, amb continguts que combinin text, imatges de gran resolució o en tres-cents seixanta graus, vídeo de gran definició, gràfics interactius, integració amb xarxes socials, elements de geolocalització...

Ja hi ha uns quants precedents als quals pot recórrer The Daily, si bé són de periodicitat mensual, no diària. Fins ara, per exemple, la versió enriquida per a iPad de la pionera revista californiana en paper Wired era la màxima referència del sector. Va ser la primera, amb cara i ulls, de fer veure les grans possibilitats de les pissarretes tàctils en el terreny de la informació.

Fent un pas endavant, el 30 de novembre de l'any passat es va llançar, també a Nova York, Project, la primera revista mensual i 'veritablement digital', produïda pel magnat del grup Virgin, l'anglès Richard Branson. Project és, certament, la primera revista 'made for iPad' global, adreçada 'a gent creativa sobre gent creativa'. Dirigida per Anthony Noguera, és un nou concepte periodístic, trencador i visualment colpidor, pel preu d'un parell de cafès: 2,99 dòlars. En constant evolució, Project es basa en quatre pilars editorials: el disseny, l'entreteniment, la tecnologia i l'esperit emprenedor. La mateixa recepta que Rupert Murdoch ha seguit per llançar avui The Daily..., amb cent treballadors i trenta milions de dòlars de pressupost inicial.

Men?ame