27.01.2011 - 14:08
Serà l’únic alberg públic a l’Alt Camp i tindrà 55 places. L’alberg de Santes Creus (Alt Camp) entrarà en funcionament aquest mes de març, segons la presidenta del Consell Comarcal de l’Alt Camp, Carme Mansilla. El projecte es remunta al 2002 i l’obra no es va iniciar fins al 2005. L’execució del projecte s’ha encallat diverses vegades, fins al punt que la seva obertura es va preveure i anunciar pel 2006, 2007, 2008 i 2010.
Les instal·lacions han costat 750.000 euros -en bona part finançades pel PUOSC i fons europeus- i ja estan a punt per obrir al públic. Batejat com a Alberg Pere el Gran, serà el primer i únic alberg públic a l’Alt Camp, amb una capacitat de 55 places. Entre setmana es destinarà a grups d’escolars, mentre el cap de setmana i les vacances d’estiu s’adreçarà al turisme familiar. ‘La pernoctació era la nostra assignatura pendent’, ha reconegut la presidenta del Consell Comarcal, Carme Mansilla.
Els estudis revelen que la comarca té molts visitants, però que aquests no es queden a dormir, una mancança que es vol resoldre amb l’obertura de l’alberg. ‘Podrem suplir aquest buit que fins ara teníem, i crec que l’alberg esdevindrà un motor i una font de dinamització a la comarca’, ha declarat Mansilla.
L’alberg serà gestionat per Àrea, Arqueologia i Serveis al Patrimoni, la mateixa empresa que porta el monestir de Santes Creus, un dels principals pols d’atracció turística del territori. En aquest darrer any, el volum de visitants ha crescut un 5%, amb un total de 81.800 visites -en comparació a les 77.800 del 2009.
Tot i no ser de la Generalitat, constarà al web de la xarxa nacional d’albergs. Serà el primer alberg públic en una comarca on n’hi ha pocs, i són privats. Partint del camp d’aprenentatge de Poblet (Conca de Barberà), des de l’alberg es muntaran itineraris, activitats i també hi haurà un centre de bicicletes.
S’espera que durant el curs en facin ús escolars de tot Catalunya, mentre que en cap de setmana es destinarà al turisme familiar, i durant l’estiu, també a estades familiars i de grups. Dels 750.000 euros que ha costat el projecte, bona part ha vingut finançada, i l’aportació del Consell ha estat de 100.000 euros.
No és el primer cop que s’anuncia l’obertura de l’alberg
No és la primera vegada que el Consell Comarcal anuncia l’obertura de l’alberg de Santes Creus: ja en va anunciar una inauguració per la tardor del 2006. L’alcalde d’Aiguamúrcia, Josep Jesús Escoda, en va anunciar una nova obertura per la Setmana Santa del 2007. El Consell Comarcal va tornar a anunciar la seva posada en marxa per l’estiu del 2008. El març del 2010 s’anunciava, de nou, l’obertura per al mateix estiu. El juliol del 2010 Carme Mansilla anunciava l’obertura de l’alberg per al proper curs escolar (2010-2011), previsió que coincideix amb la darrera data anunciada del març del 2011.