11.11.2010 - 09:34
El Moviment Popular de Sabadell (MPS) ja ha emès un comunicat en el qual convoca a la ciutadania a les 18h. a la Plaça del Mercat a ‘mobilitzar-se i participar de la concentració antifeixista que tindrà lloc a les sis de la tarda a la Plaça del Mercat’. El moviment expressa el seu rebuig frontal a la celebració d’un ‘acte de caràcter feixista i xenòfob a la nostra ciutat’ i denuncia ‘la complicitat dels agents polítics i policials que permetin que es dugui a terme’. Aposten per ‘combatre per tots els mitjans l’actuació d’aquests grups feixistes i la difusió de la seva ideologia racista i discriminatòria’, motiu pel qual exigeixen que ‘s’acabi amb la impunitat de la què gaudeixen aquests grups i es prohibeixi aquest tipus d’actes’.
El MPS considera que Sabadell ja fa anys que pateix les conseqüències de ‘la tolerància envers els grupuscles feixistes i neonazis organitzats’ i per això reivindica que ‘des de l’esquerra independentista i anticapitalista, des de les associacions veïnals, sindicals i socials sempre s’ha plantat cara al carrer i s’ha denunciat la passivitat de l’Ajuntament i dels cossos policials a l’hora de resoldre d’arrel aquesta problemàtica’.
La presentació del llibre ‘Sin mordaza y sin velos’, i la posterior conferència d’Anglada, ha estat convocada al Centre d’Estudis de Sabadell, al carrer Joan Plans nº25 de la capital vallesana.
En les darreres, el manifest impulsat pels cinc col·lectius del MPS (Casal Independentista i Popular Can Capablanca, Justa Revolta, Endavant (OSAN), Ràdio Trama, Assemblea de Joves de Sabadell) ja s’hi compten les adhesions de la Plataforma Contra el Racisme de Sabadell, CGT, CNT i les assemblees locals de la Candidatura d’Unitat Popular i el Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans.