12.08.2010 - 06:00
Vinarós té com a producte insígnia el llagostí, que en la variant local se’l distingeix per tenir un toc morat a la cua. Per aquest motiu, aprofitant la temporada de més afluència de visitants, avui comencen els actes de la Festa del Llagostí. Un total de cinc restaurants de la població participen en aquesta festa, que ofereix una degustació popular d’aquest crustaci a la carpa situada a l’avinguda de l’Atlàntic.
L’acte començarà a les deu del vespre amb una presentació dels restaurants membres del Club Vinarós Gastronòmic, que acte seguit començaran a repartir els més de dos-cents quilos de llagostins entre els comensals. La degustació està pensada per a grups de sis persones, a les que se’ls reparteix una ampolla de vi blanc, un quilo de llagostins, una safata de dolços i una ampolla de cava. Una vegada finalitzat el sopar es durà a terme una revetlla amb el posterior castell de focs d’artifici.
A més, aquest any tots els actes relacionats amb el llagostí coincideixen per les mateixes dates. Les III Jornades de Cuina Aplicada al Llagostí de Vinarós, que anteriorment se celebraven al mes de setembre, comencen aquest divendres. I es que fins al 21 de setembre els restaurants Bergantín, Catering Maestrat, Langostino de Oro, Lúgano i Rafel lo Cristalero ofereixen un menú gastronòmic dedicat exclusivament al llagostí.
Com a novetat d’aquest any neix durant aquestes mateixes dates el Tour de la Tapa del Llagostí, el germà petit de les Jornades de Cuina. Es tracta d’un circuit per nou restaurants del Club Gastronòmic Vinarós on es podran tastar innovadores tapes realitzades amb aquest crustaci. A més, seran els mateixos participants en aquesta ruta els encarregats d’escollir amb el seu vot la tapa guanyadora.
Enllaços
Array