La marca de motos Ossa vol recuperar el primer nivell mundial

  • La marca ha reprès l'activitat amb dues línies de negoci: la fabricació de motos i el disseny de roba

VilaWeb
Redacció
22.07.2010 - 06:00

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Després de vint-i-cinc anys de la desaparició Joan Gurt i Jordi Cuixart han recuperat la mítica marca de motos Ossa que produirà els nous models al polígon industrial de Domeny (Girona). Els empresaris gironins invoquen el seu compromís amb l’entorn i amb la societat catalana en la decisió d’establir l’empresa a Catalunya (vídeo).

Ossa preveu tancar l’any havent fabricat les primeres 1.250 motos de trial. Les previsions de l’empresa són de doblar la producció de motos de trial i la facturació a final del 2011, quan té previst de llançar un nou model d’enduro. Gurt ha explicat que ja tenien compradors de les 2.500 primeres motos de trial i que la marca, que també dissenya roba, trauria un model de carretera el 2012.

Ossa torna a rodar. Amb una inversió de 4,5 milions d’euros, aquests dos empresaris gironins han recuperat la mítica marca de motos, capdavantera en el món del trial els anys seixanta i setanta. La marca ‘ha reprès’ l’activitat amb dues línies de negoci: la fabricació de motos des d’una nau del polígon industrial de Domeny, i el disseny de roba des de les instal·lacions d’Ossa a Sant Feliu de Guíxols.

Després de presentar el prototip de la primera moto de trial (la TR 280i) al Saló de la Motocicleta de Milà, el novembre del 2009, Ossa ha presentat oficialment el nou model. L’encarregat de provar la moto ha estat el campió del món del 1996, Marc Colomer, que serà el mànager de la marca i el provador oficial de les motos. Segons un dels copropietaris d’Ossa, Joan Gurt, la moto es destaca per la lleugeresa (pesa 64,5 quilos) i per la innovació d’un motor de dos temps d’injecció directa.

Ossa també ha format un equip oficial de trial que, a partir de l’1 de setembre, participarà en el campionat del món de trial i serà un pilot català (no se n’ha dit el nom, perquè encara té contracte en vigor) qui conduirà les motos d’Ossa.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any