24.05.2010 - 13:42
El director austríac Michael Haneke ha tornat a les grans pantalles amb un film que no deixa indiferent. Amb una gran subtilesa retrata una putrefacta societat alemanya abans de la I Guerra Mundial i un model social i educatiu que aplana el terreny al totalitarisme. L’acció transcorre en un poble protestant d’Alemanya, on es donen estranys esdeveniments que prenen el caràcter d’un càstig ritual. “La cinta blanca” és una reflexió sobre els orígens del nazisme a través de la història dels nens de la coral de l’església, les seves famílies i el seu entorn més immediat.
“La cinta blanca” és el fruit de 10 anys de treball. L’objectiu de Haneke era veure com un grup de nens interioritzen els valors absoluts que se’ls inculquen sota la premissa que si es considera un principi o un ideal com alguna cosa absoluta es converteix en inhumà i porta cap al terrorisme. Els nens apliquen al peu de la lletra els ideals i castiguen aquells que no els respecten.
El film no parla només del feixisme, sinó del problema universal de l’ideal pervertit. “La violència i la culpabilitat són els temes de tot el cinema que faig. No cal ser dolent per convertir-se en culpable, simplement forma part de la vida quotidiana”, ha explicat Haneke.
La pel·lícula de Haneke està avalada per nombrosos premis, des de la Palma d’Or a Canes 2009 fins al Globus d’Or al millor film estranger sense oblidar-se dels guardons de millor pel·lícula, director i guió als Premis de Cinema Europeu entre d’altres.
Notes sobre el director
Michael Haneke va estudiar filosofia i psicologia. Després de graduar-se es va convertir en crític de cinema, va fer televisió entre 1967 i 1970 i va dirigir produccions escèniques a Alemanya. El seu debut al cinema va arribar el 1989, amb “El setè continent”. “El vídeo de Benny”, “Funny Games”, “La pianista” i “Caché” són alguns des títols més destacats de la seva filmografia. Des del 2002 exerceix de professor de direcció de cinema a l’Acadèmia del Cine de Viena.
Dades d’interès
-
La sessió tindrà lloc dimarts 25 de maig a les 22.00 hores al Cinema Nou.
-
La projecció anirà precedida d’un curtmetratge present al vuitè Festival de Curtmetratges de Manlleu, que s’inicia el 26 de maig de 2010.
-
Preu de l’entrada general 4 euros.
-
Socis gratuït.
Per més informació www.cineclubvic.com o al telèfon 93 886 20 27