23.05.2010 - 06:50
La marató sortirà a les 8.00 h de la plaça de la Victòria, al peu del Castellet. L’arribada es farà al davant del palau de congressos. Dues proves annexes més estan previstes, una de 10 km i una altra a dintre de la mateixa marató i destinada als handibikers (disminuïts físics en cadires de rodes) i corredors cecs (amb gossos guies).
La marató del 2010 ha estat mesurada oficialment pels oficials de la Federació Francesa d’Atletisme i el seu traçat constitueix un recorregut en un marc natural i allunyat de la pol·lució que segueix camins i pistes per a bicicletes al vinyar entre Perpinyà, Canet i Sant Nazari. El recorregut de 10 km segueix el mateix trajecte durant el seu inici i després travessa els vergers i els horts de la perifèria de Perpinyà.
L’organització, que espera 900 corredors, té previst posar 17 estands en els dos recorreguts: cada 2,5 km amb aigua i tovalloles; cada 5 km amb aigua, sucs de fruita, fruita seca, barretes de cereals, entre d’altres. Al km 25, begudes energètiques. El dispositiu mèdic té parades als km 15,20 i 35, i a la meta, massatgistes, metges, i osteòpates. La Creu Roja també hi serà present.
Els corredors tindran tots el seu temps oficial garantit per un sistema informàtic que llegeix el codi de barres imprès en el pitrall de cada concursant quan passa la meta. Un vilatge exposició serà instal·lat a davant del palau de congressos i disposarà, a més dels serveis de control d’arribada i d’atenció mèdica, d’uns espais reservats a expositors com ara associacions per als cecs, la biblioteca sonora, els Dragons Catalans, empreses patrocinadores, un espai de jocs per a infants, un espai vip i la presència de France Bleu Roussillon.
Un espai especial, Handicap Esportiu, amb 22 associacions serà present per fer conèixer les activitats esportives destinades als minusvàlids físics. Finalment, moltes animacions acompanyaran la cursa sota la presidència d’honor de Kenza Whabi (Dragons Catalans) i Bernard Goutta (USAP) amb els gegants de Perpinyà, pompom girls dels Dragons i la banda de la USAP.