Peatges d’Acesa i Aucat ja han aixecat barreres

  • Els treballadors fan vaga de sis a nou del vespre i de deu a una de la nit · L'aixecada de barreres afecta la AP-7, la AP-2, l'autopista del Garraf i la del Maresme

Redacció

26.03.2010 - 17:04

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Els peatges d’Acesa i Aucat ja han aixecat les barreres a l’espera de la vaga que els treballadors dels peatges fan de sis a nou del vespre i de les deu a la una de la nit i que afecta la AP-7, la AP-2, l’autopista del Garraf i la del Maresme. També han convocat vaga per a demà i per als dies 4 i 5 d’abril. Els treballadors han dit que no tallaran el trànsit i les autoritats han instat els conductors a informar-se de l’estat del trànsit però a no modificar els trajectes previstos.

Després d’una reunió de més de dotze hores, la patronal i el sindicat de l’empresa concessionària de les autopistes catalanes, Acesa i Aucat, no han arribat a cap acord. La concessionària troba que la convocatòria de vaga és una mesura desproporcionada, en una època de tanta mobilitat com la de vacances de Setmana Santa. Els treballadors denuncien el blocatge del conveni col·lectiu per l’empresa i demanen una distribució de la jornada que permeti de conciliar la vida familiar i laboral i la conversió de contractes temporals en fixos.

Els altres dies de vaga

El departament de Treball ha dictat serveis mínims, tant per avui com per als altres die de vaga: Demà l’aturada serà de deu del matí a una del migdia. Diumenge 4 d’abril hi haurà dos torns de vaga: entre sis i nou del vespre i entre les deu i la una de la nit. I la quarta i de moment última jornada de vaga serà el dilluns 5 d’abril de deu del matí a una del migdia.

A banda la vaga que comença avui, divendres, els treballadors de les autopistes tenen previst de manifestar-se a les oficines d’Abertis els dies 30 de març i 6 d’abril, de les 10.00 a les 13.00, al Parc logístic i a la Ronda Litoral.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem