01.03.2010 - 09:22
Jordi Zurita, amb un Mitsubishi Lancer EVo X, s’ha imposat amb autoritat en la 13a edició del Ral·li Esprint Sant Julià. El pilot de l’Escuderia Motor Terrassa ha guanyat les tres passades pel tram Sant Julià-Espinelves, amb un temps final de 20’20”. En segon lloc s’ha situat Daniel Lozano, de la Peña Auto Slik Quemado i amb un Seat Ibiza Kit Car, que ha fet un temps de 20’39”. A tan sols un segon, amb 20’40”, s’ha classificat Josep Lluís Diego (Josin), el primer pilot de l’Escuderia Osona.
La gran decepció de la jornada ha estat Albert Orriols, gran favorit junt amb Zurita. Orriols ha trencat una biela del motor en el tram d’enllaç entre el parc d’assistència situat al polígon Quintanes i la sortida. El pilot de l’Escuderia Osona no ha pogut córrer ni tan sols un tram. “El cotxe s’ha encès i no hem pogut continuar. Ha estat una llàstima ja que havíem marcat el millor temps al shakedown i pensàvem que era possible guanyar un altre cop la prova”. Orriols havia estat el vencedor en les dues darreres edicions de la cursa.
El segon pilot de l’Escuderia Osona ha estat Antoni Barba, en el lloc 16è i amb un temps final de 22’14”. El següent ha estat Josep Trasserra, en 22è lloc i amb un temps de 22’36”.
Zurita s’ha mostrat molt satisfet pel resultat, pel funcionament del cotxe i per la seva nova copilot, Noemi Laporta. “L’abandonament d’Orriols ens ha permès anar una mica més relaxats i en la darrera passada hem anat més ràpid”, ha reconegut.
Per la seva banda, Josin ha lamentat els problemes mecànics en el darrer tram, que li han impedit aconseguir el segon lloc. “No ens entrava la quinta marxa i hem perdut uns segons preciosos”, s’ha queixat el pilot osonenc. “Tot i això, abans de començar la cursa ja haguéssim firmat aconseguir aquest resultat”, ha conclòs.
L’absència del revolt de la Cantina no resta espectadors
Han disputat la prova un total de 67 pilots i l’han finalitzada 55. En principi, la llista final d’inscrits era de 71, però tres cotxes no s’han presentat a la sortida i Climent Domingo, de l’Escuderia la Selva, va trencar el motor el dia anterior, en el shakedown.
Les obres en un tram de la carretera han obligat a l’organització a modificar sensiblement part de l’itinerari, que ha perdut el mític revolt de la Cantina. Tot i això, la cursa ha comptat amb una gran afluència de públic, molt més que en les darreres edicions. “En algun tram semblava una cursa del mundial”, ha explicat Ramon Varela, cap de l’organització.
El recorregut del ral·li ha tingut un parell més de canvis, ja que s’ha allargat la fi de tram i la sortida s’ha traslladat al polígon Quintanes. La prova ha tingut un recorregut de 84,69 km, dels quals 30,9 han estat cronometrats.
Classificacions finals, desglossades per categories, al web de l’Escuderia Osona: http://www.escuderiaosona.com/