01.01.2010 - 06:00
A partir d’avui la RTVE deixa de tenir publicitat. ‘Els programes que no han nascut per a sofrir talls publicitaris no es tallaran’, va explicar Lola Molina, directora de programació de TVE. Són els informatius, les sèries, el cinema, la animació infantil i els documentals. En canvi, sí que es tallaran alguns programes com ara directes o esportius amb anuncis institucionals, o campanyes de caire social, o promocions pròpies, que no es consideren publicitat i que seran gratuïtes.
Això és possible gràcies a la Llei de Finançament de la Corporació RTVE, que n’elimina la publicitat i estableix uns ingressos econòmics alternatius. Va ser aprovada el 29 juliol passat, i va entrar en vigor l’1 de setembre, quan l’ens va deixar de contractar publicitat, tot i que fins ahir s’ha anat emetent la que ja estava contractada.
Reestructuració de la graella
La supressió d’espais de publicitat ha alliberat un nombre d’hores de la graella de RTVE que es cobriran amb nous espais o bé reestructurant els ja presents. Una de les solucions que ja s’han acordat és l’augment de la durada dels telenotícies i més programació pròpia. Els programes que s’emetin sense publicitat duran un logotip a l’inici de la seva emissió per tal que el teleespectador els reconegui.
El finançament alternatiu de RTVE
El pressupost de RTVE serà de 1.200 milions d’euros fins el 2011 i entre 2012-2014 creixerà, com a màxim, un 1% l’any. La televisió pública espanyola rebrà el 3% dels ingressos bruts de les televisions privades estatals en obert, l’1,5% de les operadors de pagament i el 0,9% de les empreses de telecomunicacions. Aquestes aportacions econòmiques només podran destinar-se a finançar activitats del servei públic i RTVE podrà obtenir beneficis de la venda de la producció pròpia.
RTVE també rebrà una part del rendiment de la taxa sobre reserva de domini públic radioelèctric, els productes i les rendes del seu patrimoni i les aportacions voluntàries, subvencions i herències. La llei preveu que l’estat espanyol financiï l’ens a través dels pressupostos generals.
Montilla defensa la publicitat a TV3 i Catalunya Ràdio
El president de la Generalitat, José Montilla, va defensar el manteniment de la publicitat en els mitjans públics de la Generalitat, Televisió de Catalunya i el grup d’emissores de Catalunya Ràdio. Montilla va assegurar que els ingressos publicitaris són ‘indispensables’ per equilibrar el pressupost de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), en un context de transició a la TDT, crisi econòmica i canvi del model televisiu. ‘El nostre model audiovisual necessita de la publicitat’, va dir el president, que va afegir que amb l’emissió d’anuncis TV3 també aconsegueix estendre un dels seus objectius fundacionals: la normalització lingüística, al mercat publicitari.
Enllaços
Array