15.09.2008 - 12:00
En el marc d’unes declaracions sobre el Pla Director de Mobilitat de la Regió Metropolitana de Barcelona -recentment aprovat per la Generalitat- el regidor de l’Ajuntament Paco Bustos, referint-se al Quart Cinturó, va afirmar que ‘si es construeix bé, limpacte ambiental seria mínim o nul’. Des de l’Entesa la resposta ha estat immediata i han afirmat que aquestes declaracions ‘evidencien un total desconeixement del projecte i del rodal’.
En ple debat a tots els municipis de la Regió Metropolitana de Barcelona entorn el Pla Director de Mobilitat, el regidor dEspai públic Paco Bustos va fer públiques unes declaracions en les quals va minimitzar l’impacte del Quart Cinturó. La resposta no s’ha fet esperar, i Entesa per Sabadell ha desmentit les declaracions assegurant que l’impacte de l’anomenada Ronda Vallès ‘és devastador’.
Tot i que en el tram de 800 metres en què el Quart Cinturó coincideix amb la Ronda Nord l’autovia es preveu soterrada, en el terme municipal de Sabadell la futura infraestructura afectarà de ple els boscos i camps de Ca nArgelaguet; els camps de Ca nUstrell; el Torrent de Colobrers; els camps de Can Moragues; els boscos de Togores i Can Vilar i el Riu Tort. D’acord amb aquestes dades, la formació cívico-política ha qualificat les declaracions de Paco Bustos de ‘forassenyades’ i les ha atribuït ‘al més absolut desconeixement del projecte, al menyspreu pel seus efectes sobre el rodal o a lintent de confondre lopinió pública’.