21.07.2008 - 18:44
El passat divendres dia 18 de de juliol, el Conseller dInterior, Relacions Institucionals i Participació, Joan Saura, va ser a Prats de Lluçanès per inaugurar la ampliació i reforma del Parc de Bombers.
La visita va començar puntualment a 2/4 de 10 del matí a lajuntament de la localitat, on va ser rebut per lequip de govern i diversos representants de loposició.Lluís Vila, alcalde de Prats de Lluçanès, en una breu reunió mantinguda amb Saura a lajuntament, li va manifestar la necessitat de tenir una presència més o menys permanent duna dotació de mossos desquadra al poble, al mateix temps que li va fer saber linterès per poder disposar dun heliport que es situaria al Parc de Bombers. Saura va respondre que actualment la majoria de parcs de bombers sol·liciten un heliport i que de moment la prioritat és millorar i construir nous parcs. Un cop consolidada aquesta tasca es pot pensar en el tema dels heliports.
Després de visitar les dependències de lajuntament la comitiva es va traslladar al Parc de Bombers on els esperaven diversos directius del cos de bombers, entre els quals cal destacar el cap del Parc de Bombers de Prats de Lluçanès, Jesús Mestre i el Cap de Regió dEmergències Centre, Jordi Vila, entre daltres.
Al llarg del recorregut per les instal·lacions del parc va estar acompanyat també pels arquitectes del projecte, Marc Folch i Pilar Calderon, que en tot moment el van informar de les reformes i ampliacions realitzades.
A continuació lalcalde de Prats de Lluçanès va fer un breu parlament en el qual va recordar el primer Parc de Bombers que hi va haver al poble lany 1964, i va expressar el seu agraïment per la tasca realitzada als diferents membres del cos. Va acabar dient que estem denhorabona perquè ara el poble i la comarca tenen una casa de bombers més gran i més ben arreglada.
Seguidament, el conseller Saura, va començar la seva intervenció afirmant que això és alguna cosa més que un parc, forma part també de la identitat dun poble. Va destacar que aquesta ampliació i reforma cal emmarcar-la en un context en el qual el govern de la Generalitat sha proposat millorar la leficàcia de la resposta davant les emergències i és en aquest sentit que sestà invertint en diversos parcs per millorar-los. Va aprofitar també per felicitar als arquitectes del projecte i als antics bombers que havien treballat al parc. Va finalitzar el parlament encoratjant i recolzant a tots els bombers davant la campanya forestal daquest estiu que si bé es presenta optimista, pot tenir un major risc a finals dagost i principis de setembre perquè les pluges han fet créixer molt lherba. El nombrosos assistents a la inauguració van poder gaudir dun generós esmorzar mentre visitaven les noves instal·lacions.
Lampliació ha consistit en la construcció dun mòdul nou, en el qual sha creat una nova cotxera. A més a més a la planta baixa hi ha també un nou magatzem i taller i un espai per assecar els equips protectors. A la planta superior la part que sha ampliat es destina a un gimnàs i a un vestidor femení..
A lexterior de ledifici si ha fet un pàrking, sha tancat tot el recinte i sha canviat una mica la porta daccés al Parc per tal de millorar la visibilitat. Segons Folch aquest parc es pot comparar amb qualsevol parc de bombers modern, però en aquest cas sha conservat ledifici existent i sha procurat que la reforma i lampliació fossin més funcionals i adaptades a les necessitats del moment:
Les obres han tingut una durada duns vuit mesos aproximadament.
Actualment el cos de bombers de Prats de Lluçanès lintegren 12 membres, entre els quals no hi ha cap dona.