La Plataforma Salvem les Adoberies presenta un Pla d’Usos del barri

  • L'acte es farà aquest diumenge 15 de juny al parc Jaume Portell després d'una arrossada

VilaWeb

Redacció

12.06.2008 - 15:00

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

La Plataforma Salvem les Adoberies presentarà públicament aquest diumenge 15 de juny un Pla d’Usos de les Adoberies, un projecte ciutadà que vol contribuir a la recuperació del barri per a la ciutat de Vic. La presentació es farà en el transcurs d’una arrossada popular al parc Jaume Portell, que començarà a les 2 del migdia. A 2/4 de 4 es presentarà el pla i a continuació hi haurà un cafè-concert amb Oriol Cardona i Eudald Camprubí.El pla presenta opcions per a la utilització futura del barri i és tan sols un document de treball, una proposta sorgida de les múltiples sensibilitats, persones i entitats que han pres part en el debat impulsat per la Plataforma Salvem les Adoberies i que se sintetitza en un document que es proposa com a punt de partida per a un procés de participació més ampli, destinat a obrir el barri a la ciutat.

L’objectiu del pla d’usos és el de retornar la dignitat al barri, sanejant i posant la infraestructura necessària, donant ús públic al que és rellevant de ser conegut per tots. Rehabilitant els habitatges i fent-ne només de nous on ho permeti la destrucció ja irreversible, mentre no es malmeti el significat cultural i històric del conjunt. No és necessari musealitzar-ho tot, sinó tractar amb microcirurgia un entorn degradat d’alt significat històric. No es pot destacar un reducte minúscul musealitzable, sense cap significat amb el nou entorn.

Per això, des de la plataforma Salvem les Adoberies aposten per marcar uns determinats edificis com a espais públics d’ús social: el conjunt arquitectònic catalogat de les Adoberies Velles de Vic, que comprèn les adoberies que donen al riu Mèder, i l’edifici aïllat de Can Macara mantenint la mateixa estructura del carrer de les Adoberies i el dels Aluders. Tot això, tenint com a condició màxima, el manteniment de la fesomia tradicional del barri de les Adoberies.

A l’espera dels informes tècnics, encarregats pel Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, que ha de catalogar les diferents edificacions que inclou la zona i valorar-ne el seu interès etnològic, la plataforma ha realitzat el pla d’usos en relació a aquelles que acabaran essent d’ús públic.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem