Un treball sobre el carrilet guanya el VIII Premi Comarcal de Treballs de Recerca del Pla d’Urgell

  • Eduard Moyà, de La Salle de Mollerussa, n'hi és l'autor

VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb

Redacció

07.06.2008 - 09:43

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

“El carrilet de Mollerussa a Balaguer” és el títol del treball guanyador del VIII Premi Comarcal de Treballs de Recerca que convoca el Consell Comarcal del Pla d’Urgell i el Centre de Recursos Pedagògics.
El treball, obra d’Eduard Moyà, del Col·legi La Salle de Mollerussa, amb tutoria del professor Xavier Piñol, destaca tant pel seu estudi històric del carrilet, com per presentar un projecte de futur, que recuperaria el tren com un eix ferroviari turístic.Segons va explicar Tomàs Sánchez, president del jurat del Premi, hi va haver força unanimitat en el jurat a l’hora d’atorgar el primer premi, ja que hi ha un bon equilibri de les variables que determinen un treball de recerca.

Així hi ha un bon treball de recerca històrica, descobreix les estacions, gairebé, l’únic vestigi físic que en queda i presenta una proposta de futur del que seria una línia ferroviària que uniria les Borges Blanques, Mollerussa i Balaguer, es a dir les Garrigues, el Pla d’Urgell i la Noguera, que inclou un probable marc d’actuació per a desplegar aquest projecte.

Els altre treballs guardonat foren “Les drogues al Pla d’Urgell” de Marta Garcia, de La Salle; “Servei de teràpia ocupacional de l’ACUDAM” d’Anna Visa, de La Salle; “Carrilet: passat, present i futur” (en aquest cas fa referència a la revista local de Bellvís) de Laura Tardà, de l’IES La Serra de Mollerussa i “Mirar o veure-hi, aquesta és la qüestió” d’Àurea Folch de l’IES Lo Pla d’Urgell de Bellpuig.

Els treballs guanyadors estan acompanyats d’una dotació econòmica de 125, 100, 75, 50 i 50 euros respectivament, mentre que els professors que les han tutotitzat reben un obsequi. A la resta d’alumnes se’ls hi lliura un diploma acreditatiu de la seva participació.

El jurat qualificador, que, com hem dit, estava presidit per Tomàs Sánchez, estava format per Carme Torres, Maria Sol, Alba Pla, Cèlia Torres, Maricel Pujol, i Ton Solé, que ha actuat com a secretari.

De fet Solé, que és director del Centre de Recursos Pedagògics, també va intervenir a l’acte, juntament amb Joan Reñé, president del Consell Comarcal.

Solé va dir que enguany s’havien presentat 11 treballs, que són obra d’alumnes de la comarca que cursen batxillerats i cicles formatius. Així hi havia un treball de l’IES Ermengol IV de Bellcaire d’Urgell, un altre de l’IES Lo Pla d’Urgell, quatre de La Salle i dos de La Serra.

Per la seva part Reñé va destacar la diversitat temàtica i el domini de les noves tecnologies, per part dels alumnes, el que fa que la presentació sigui més acurada i amb un excel·lent disseny.

El lliurament d’aquest VIII Premi tancava la programació de les Activitats de Dinàmica Educativa Comarcal 2007-08 de les que Reñé va recordar que aquest curs han comptat amb 18 propostes diferents.

Us recordem que podeu comentar aquesta notícia o qualsevol tema relacionat amb la comarca o d’interès general al Fòrum del Pla d’Urgell.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem