10.04.2008 - 08:51
Els professors de l’IES Terres de Ponent podrien donar, a partir del proper curs, suport formatiu a docents d’altres centres educatius que volguessin comptar amb la plataforma Moodle.
Així ho va explicar Joaquim Sabaté, director del Terres de Ponent, que va dir que aquest seria el pas lògic de la implantació d’aquest programa de gestió administrativa i aplicacions didàctiques, iniciat el 2005, i que ha estat motiu d’una visita d’una delegació del ministeri d’Educació d’Andorra.Sabaté va explicar que l’institut de Mollerussa ha estat el centre pilot de Secundaria, a les comarques de Ponent, de la implantació del Moodle, un programa que permet generar una aula virtual alhora que intervenir en la part administrativa.
Això ha suposat que des del gener de 2005, en que va iniciar-se el procés d’implantació, els professors del Terres de Ponent han rebut formació per poder conèixer el funcionament, les capacitats i resoldre els problemes més comuns dels equips informàtics, ja que els alumnes treballen una tercera part dels seu horari amb eines informàtiques.
Aquest formació és la que a bens segur, tot i que encara no està confirmat oficialment, ha de servir per donar suport a professors de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (TIC) d’altres centres on es vulgui instal·lar el Moodle. Aquesta seria la tercera fase de la implantació d’un programa que funciona des del curs 2006-07, en la seva versió bàsica, i que aquest curs s’ha especialitzat més en la part educativa.
Visita andorrana
Tot just les diferents aplicacions que permet desenvolupar aquest programa de codi obert és el que a portar al Govern d’Andorra a realitzar una visita fins el Terres de Ponent per veure in situ el seu funcionament. Així ho va explicar Esther Rabasa, directora del departament de FP i Desenvolupament Educatiu del ministeri d’Educació andorrà, que encapçalava la delegació.
Rabasa va dir que les diferents opcions que permet el Moodle, tant en l’àmbit educatiu com administratiu, el fan molt atractiu pel món educatiu andorrà, on conviuen tres sistemes educatius, l’andorrà, l’espanyol i el francès, ben diferenciats un dels altres, però tots de gestió pública.
De fet Rabasa va dir que ara s’està treballant en la creació d’un plec de bases per l’adjudicació d’una nova plataforma que substitueixi l’actual, anomenada Clau digital (sistema desenvolupat pel propi govern d’Andorra). La directora Rabasa anava acompanyada de Jaume Bousquets, assessor del Ministeri en noves tecnologies; i David Ros i Manel Vallespí de l’àrea informàtica.
A la trobada en que hi van participar diferents professors del Terres de Ponent també hi va assistir Ton Solé, director del Centre de Recursos Pedagògics del Pla d’Urgell.
Us recordem que podeu comentar aquesta notícia o qualsevol tema relacionat amb el municipi al Fòrum de Mollerussa.