29.03.2008 - 06:00
Perpinyà viu la segona Setmana per la llengua, unes jornades que volen impulsar diferents projectes artístics en llengua catalana i reforçar els lligams entre els catalans d’una banda i de l’altra del Pirineu. S’han programat concerts i activitats tradicionals per fer present la catalanitat dins de la vida social i cultural de Perpinyà, i per fomentar els intercanvis no institucionals entre aquesta població i la resta del país.Les jornades comencen avui a les 20.00 amb un concert a la Casa Musicale, on actuaran quatre grups procedents dels quatre racons del país: 100 Grammes de TÊtes (grup de Reggae de Catalunya Nord), Mecatxis (Rumba Fusió, de Catalunya), Orxata Sound System (Música Electrònica, del País Valencià), i Oprimits (grup d’Ska de les Illes Balears). Avui al vespre també es presenten dos nous projectes basats en tradicions populars catalanes: els Correfocs de Perpinyà i els castellers de la Universitat.
Dilluns a les 18.00 a la Maison de l’Etudiant de l’Université es proposarà una taula rodona, ‘La reivindicació identitària en l’esport’, en què participaran el president del FC Barcelona, Joan Laporta; el president dels Dragons Catalans, Bernard Guasch, i el president de l’equip de rugbi de Perpinyà (USAP), Paul Goze.
Divendres vinent, el Cinema Rive Gauche projectarà ‘Dies d’agost’ (vegeu-ne el tràiler), de Marc Recha. L'endemà la Setmana clourà amb un recital de poesies a càrrec de poetes catalans, del cantautor Pere Figueres, i d’un grup de folk del sud de Catalunya, Relk.