L’Obra Social de Caixa Manlleu presenta el llibre ‘El monestir de Sant Pere de Casserres o la presència de Cluny a Catalunya’

  • Antoni Pladevall historiador i autor del llibre en va fer la presentació

VilaWeb

Redacció

28.02.2008 - 19:00

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

El llibre ‘El monestir de Sant Pere de Casserres o la presència de Cluny a Catalunya’ presenta al públic la transcripció de l’obra inèdita del pare jesuïta Bernat Bolós (1691-1759) escrita en català antic, l’any 1736, sobre la història de l’únic monestir benedictí que hi ha a Osona. L’historiador Antoni Pladevall, l’autor del llibre, va fer la presentació aquest dimarts 26 de febrer a l’auditori de la Caixa Manlleu de Vic davant una seixantena de persones.A l’acte de presentació, Pladevall afegia que la publicació d’aquest llibre era un ‘acte de justícia’ cap al jesuïta Bernat Bolós, i que en la transcripció feta ‘no he modificat gens el llenguatge, només l’he accentuat i puntuat’. Pladevall també va explicar que hi ha molts documents d’arxiu que es refereixen al monestir de sant Pere de Casserres però que estan molt escampats, d’aquí, la gran importància del manuscrit de Bolós: 81 pàgines d’una cal·ligrafia perfecte que conformen un llibre ben estudiat i ben estructurat. Només Montserrat i Poblet tenen manuscrits d’aquest valor fets al 1700.

El llibre està editat per Fundació Caixa Manlleu que ja ha participat directament amb moltes altres iniciatives que es porten a terme al voltant de Sant Pere de Casserres, en són exemple la instal·lació museològica que conté o l’edició de la Guia de Monestir de Sant Pere de Casserres. Amb aquesta publicació es considera que el monestir ja està definitivament estudiat en totes les seves vessants, tot i que com va dir Joan Contijoch de Caixa Manlleu, ‘amb història la última paraula no està mai escrita’.

També va ser present a l’acte Miquel Arisa, que com a president del Consell comarcal va dir que participar d’aquest ‘nou testimoni de la historia de Casserrres’ era una part de ‘la nostra obligació mantenir-lo i preservar-lo.’

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem