L’olesà Santi Baró fiinalista del premi Ramon Llull

  • És el premi més ben dotat econòmicament per a obres escrites en català

VilaWeb

Redacció

21.02.2008 - 06:00

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

L’escriptor olesà Santi Baró va se un dels set finalistes del Premi de les Lletres Catalanes Ramon Llull concedit el passat 31 de gener a Andorra la Vella. Amb l’obra “El Rei d’Uruk” i sota el pseudònim de Truback Santi Baró va fer rebre un reconeixement més en la seva exitosa carrera d’escriptor.Les resta d’obres finalistes han estat: ‘Lligams d’un temps de guerra’ d’Arcadi (pseudònim), ‘1936-39. Pretèrit plusquamperfet’ de Roser Tomàs, ‘L’últim patriarca’ de Mimouna Bouziane (pseudònim), ‘Plomes…!’ de Rafel Crespí i Ramis, ‘Joc paral·lel’ de Joan Manuel Ribas i ‘BCN 1919’ d’Alexandre Rius (pseudònim).

El jurat del premi, format per Dònia Ambatlle, Mathias Enard, Isabel Escudé, Pere Gimferrer, Gemma Lienas, Baltasar Porcel i Carles Pujol van decidir finalment que el premi de 90.000 euros, el més ben dotat de les lletres catalanes, anés a mans de Najat El Hachmi (Nador, Marroc, 1979).

Premi de les Lletres Catalanes Ramon Llull va ser creat per l’editor José Manuel Lara Hernández l’any 1981 amb l’objectiu de distingir i divulgar una novel·la escrita en llengua catalana. Des del 2007, el premi és convocat conjuntament per l’Editorial Planeta i el Govern d’Andorra. Des de l’any passat l’obra guanyadora s’edita en català i en espanyol (Planeta) i en francès (Actes-Sud).

Altres premis que ha rebut Santi Baró són: Premi Vila d’Ascó 1996, Premi Vila d’Ascó 1997, Premi Sant Just 1997 i Premi Juvenil Barcanova 2006.

A més d’escriure Santi Baró està portant a terme un interessant projecte educatiu anomenat: Fem un conte a l’escola. Aquesta activitat cerca dos objectius: apropar l’autor als alumnes, i fomentar-los la pròpia creativitat i l’amor pels llibres. En aquest taller de dues hores de duració que pot ser realitzat a partir de segon de primària i fins a tercer de Batxillerat, els alumnes s’impliquen en la creació de la trama argumental d’un conte que ells mateixos inventen tot desenvolupant un exercici de creativitat. Amb la trama resolta, l’autor escriu el conte en el seu despatx al mateix temps que els alumnes poden treballar-lo individualment. Tots els contes escrits seran publicats en un recull il.lustrat.

Més informació: www.santibaro.cat

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem