16.11.2007 - 06:00
Aquest dijous, Vaquers dOsona ha fet el lliurament públic dels diplomes a les 25 explotacions lleteres de la comarca que shan certificat dins del seu programa pioner Qualillet. Els diplomes els han entregat Eduard Torres (Cap de servei de producció ramadera del Departament dAgricultura, Alimentació i Acció Rural), Emma Rodríguez (Responsable de quotes i pagaments de la llet del mateix departament), Ileana Z. Calixto (Gerent de CERTICAR) i Jordi Font (President de la Cooperativa).Han assistit a lacte representants de la Generalitat, empreses del sector làctic i els socis de la cooperativa. Primer s’ha fet una assemblea de l’entitat, seguidament un dinar al restaurant El Morter de Manlleu i després lentrega dels diplomes.
A principis de lany 2007 Vaquers dOsona S.C.C.L. va aconseguir el Certificat de Conformitat de Producte per la Producció de Llet Crua de Vaca Certificada. Després de 14 mesos dintens treball i una història de 10 anys mantenint-se a l’avantguarda del treball en qualitat, aquesta cooperativa catalana, amb 44 milions de litres de llet anual, shan convertit de nou amb el seu programa Qualillet en la primera col·lectivitat de productors làctics certificada en tot el país. En lactualitat la cooperativa té 25 explotacions certificades, que equival a 33,5 milions de litres de llet anual i en dates pròximes sesperen aconseguir 33 explotacions amb 39,5 milions de litres de llet.
La certificació sha dut a terme a través de CERTICAR, certificadora líder en el sector alimentari, front al reglament tècnic privat de Certificació de Producte Llet de Vaca Certificada. El pròxim pas ambiciós que la cooperativa Vaquers dOsona S.C.C.L. es planteja és la creació dun mercat de llet diferenciat.