20.12.2006 - 06:00
El grup de recerca Violència i Comunicació de la Universitat Ramon Llull selecciona i descriu cinquanta videojocs a la ‘Guia Multimèdia, consells per a les famílies i els educadors sobre els videojocs infantils i juvenils’ que es va presentar dimarts a Barcelona. La guia, que és producte d’un conveni entre la cooperativa i la Universitat Ramon Llull, es distribueix gratuïtament als establiments d’Abacus del País Valencià i del Principat.
El 77% dels pares i educadors ignoren els continguts formatius dels jocs multimèdia, segons una enquesta feta entre els clients d’Abacus. Per això els responsables de la cooperativa consideren que la Guia pot ajudar-los a decidir si han de comprar videojocs, en ocasió de Nadal, per exemple. I és seguint aquesta direcció que Jordi Busquet i Sílvia Moron han redactat la guia, que conté descripcions i valoracions de cinquanta jocs, distribuïts entre franges d’edat diferents. Entre més elements, fan una sinopsi del joc, en comenten el contingut educatiu i els valors que pot transmetre, detallen la plataforma en què funciona i nindiquen el preu.
La guia també inclou un decàleg amb recomanacions a pares i educadors, com la de compartir les primeres estones de videojoc amb els fills o educands: tant per ajudar-los com per assegurar-se que és congruent amb els valors que volen transmetre.
Per Jordi Busquet, que recorda que al mercat hi ha molts més jocs (i adequats) que no la cinquantena que la Guia recull, la qüestió important és que els pares s’impliquin en la compra. I és que, com rebla Sílvia Moron, la guia vol ajudar els pares a orientar-se i a saber discernir (que no considerin negatius tots els jocs multimèdia), però, al capdavall, són ells, com a adults responsables, que shi han dimplicar, ni que sigui per saber a què juguen els fills.
Enllaços
Pàgina del grup de recerca Violència i Comunicació, que ha redactat la guia.