Desallotgen Can Ricart

  • Els mossos d'esquadra han arribat a primera hora de la tarda a les naus que ocupaven els membres de 'la Makabra' des de fa deu dies · El jutge considera que l'ocupació es va fer amb 'violència i intimidació' i causa 'alarma social'

VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb

Redacció

13.12.2006 - 16:40

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Els mossos d’esquadra han desallotjat aquesta tarda les naus de Can Ricart ocupades per membres del col·lectiu ‘la Makabra’ des del 2 de desembre. Ho han fet per ordre del jutjat d’instrucció número 27 de Barcelona, que ho ha justificat perquè considera que l’ocupació es va fer amb ‘violència i intimidació’ i perquè causa ‘alarma social a la població’. El desallotjament ha durat tres hores. Paral·lelament, un centenar de persones s’han concentrat a les portes del recinte per a donar suport als estadants.L’ordre del jutge ha arribat dos dies després que el propietari de les naus va demanar al magistrat que actués tan aviat com fos possible per a desallotjar immediatament les naus. Quan va començar l’ocupació, aquest mateix jutge va denegar el desallotjament urgent de les naus de l’antiga fàbrica perquè no se n’havia acreditat la titularitat.

Els motius al·legats pel jutge

El titular d’instrucció del jutjat número 27 de Barcelona ha ordenat el desallotjament perquè, segons deixa escrit a l’acte, la ‘usurpació de l’edifici i els terrenys de Can Ricart es va fer amb violència i intimidació’ i en cap cas, diu, de manera pacífica. A més, el jutge considera que les manifestacions públiques que han protagonitzat els estadants de Can Ricart els darrers dies causen ‘temor a la víctima i alarma social a la població’.

En aquest vídeo de VilaWeb TV podeu veure com va transcórrer l’ocupació, el passat 2 d’agost, després d’una manifestació lúdica. Hi van participar unes quatre-centes persones.

Acció inesperada i desproporcionada

L’advocat del col·lectiu ‘la Makabra’, Antoni Lucchetti, ha reconegut que no s’esperava que el desallotjament arribés tan aviat i ha protestat perquè els mossos d’esquadra li han prohibit d’entrar al recinte. Lucchetti també ha fet referència a l’alarma social al·legada pel jutge i ha dit que ‘el que crea alarma social és el desplegament, absolutament desproporcionat, dels mossos d’esquadra davant l’actitud pacífica dels nois’. En aquest sentit, el portaveu de la plataforma de veïns Salvem Can Ricart, Manel Andreu, també ha dit que el desplegament (una vintena de furgons) ha estat desproporcionat.

Els mossos d’esquadra han desallotjat els trenta-nou ocupants d’un en un o de dos en dos. Un dels portaveus dels ocupes, Albert Martínez, ha explicat a VilaWeb que els agents han impedit treure les pertinences col·lectives de dins el recinte. També ha denunciat que agents de paisà han requisat objectes personals a alguns estadants. Davant d’això, l’advocat del col·lectiu ha dit que no descarta presentar una denúncia.

De ‘la Makabra’ a Can Ricart

Els membres de ‘la Makabra’ ocupaven l’antiga fàbrica del Poblenou que portava aquest nom i que funcionava com un centre artístic fins que els agents la van desallotjar a mitjan de novembre. Llavors van decidir ocupar dues de les antigues naus del complex fabril de Can Ricart, al mateix districte, per a establir la seva nova seu.

El col·lectiu volia transformar Can Ricart en un espai cultural per a continuar fent pràctiques de circ. Els ocupants denuncien el projecte urbanístic 22@ que ha impulsat l’ajuntament de Barcelona per a transformar la zona.

Enllaços
Web del col·lectiu ‘la Makabra’ i de la plataforma de veïns Salvem Can Ricart.
VilaWeb TV: El col·lectiu ‘La Makabra’ ocupa Can Ricart.
Europa Press: Hereu es felicita pel desallotjament de Can Ricart.
Més informació a Indymedia.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)