16.11.2006 - 22:00
Un total de 550 rates penades s’han comptabilitzat en la Cova de Les Rates del Cap de Moraira, dels que 467 exemplars són de cova (Miniopterus schreibersii), el doble d’allò que s’ha registrat en el 2004, la qual cosa la converteix en la primera cavitat de refugi de cria de tota la província d’Alacant, segons es desprén del cens de rates penades reproductors primaveral 2006.
A més, es van detectar 82 Myotis xicotets i un únic exemplar de Myotis gran. Les dades obtingudes reflecteixen un espectacular augment respecte al cens de 2004, que va tirar en total 307 rates penades.
L’estudi realitzat per Cádec-Taller de Gestió Ambiental a petició de la regidoria de Medi Ambient de l’Ajuntament de Teulada, es va desenvolupar durant el mes de febrer i juny d’enguany en la Cova de Les Rates, declarada en el 2004 Reserva de Fauna per la Conselleria de Territori.
El treball de camp per a tal cens es va realitzar al llarg de dos jornades, on es van prendre dades de temperatura i humitat, topografia, cens de les poblacions, així com una ràpida inspecció ocular a l’interior de la cova per a comptabilitzar el número de cries ubicades en la colònia.
L’estudi ha costat 4.800 euros, subvencionat en un 80% per Territori. Cal destacar que en el cens tardorenc desenvolupat en la cavitat es van comptabilitzar 846 rates penades, dels que 804 exemplars eren de cova i 41 Myotis xicotet, per la qual cosa este refugi és una de les cavitats més importants de la província alacantina, sobretot per a la rata penada de cova, ja que és utilitzat durant dos de les tres èpoques vitals dels quiròpters, la reproducció i l’època de còpules.