Dissabte 07.10.2006 20:12
La periodista russa Anna Politkovskaia ha estat assassinada a trets avui a la tarda al seu domicili de Moscou. Politkovskaia ha estat una de les informadores més crítiques amb el govern rus de Vladímir Putin, sobretot pel que fa a casos de corrupció i d'abusos de l'exèrcit a Txetxènia. La periodista, que treballava per al setmanari Nòvaia Gazeta, va ser objecte d'un intent d'enverinament fa dos anys i havia rebut nombroses amenaces.
Anna Politkovskaia, que ha estat guardonada amb premis internacionals com l'Olof Palme, va participar en la negociació amb els segrestadors del teatre Dubrovka de Moscou el 2002 i va denunciar que el govern rus la va enverinar durant el segrest de l'escola de Beslan.
La periodista va visitar Barcelona el 2002, convidada pel PEN Club Català, i també el 2004, on va participar en el diàleg el Valor de la Paraula del Fòrum.