Els Tres Tombs Infernals

  • Arriba Sant Antoni i, com els darrers tretze anys, amb aquesta data arriba una nova edició de Els Tres Tombs Infernals, la catorzena. L’acte compta amb la participació de força persones que no pertanyen a la colla de diables.

Redacció

09.01.2006 - 15:21

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Sant Andreu de Palomar és un poble amb ganes de festa, que vetlla per les seves tradicions. Per això se sent tan cofoi dels seus Tres Tombs que se celebren des de ves a saber quan i que el seu esperit de participació ha mantingut fins els nostres dies. I és també per això, que ha acceptat de bon grat aquest acte dels Tres Tombs Infernals que completa i enriqueix la seva Festa de sempre.

Talment com si el dimoni volgués impedir-la, surt a la nit per fer caure l’ànima de Sant Antoni a les Tenebres i impossibilitar la seva presència l’endemà per a beneir tots els animals de la vila.

El poble de Sant Andreu ha sabut acceptar aquest especta-cle, barreja de teatre i de correfoc, que serveix de preludi a la cavalcada de cavalleries del dia següent. També ha acceptat, el caràcter popular i participatiu de l’acte. Aquest és organitzat i interpretat per gent del poble, les tasques quotidianes dels quals no tenen res a veure amb el que durant els mesos previs a l’acte es dediquen a preparar amb tota la il·lusió. Això sí, coneixen el món del foc, al capdavall són diables.

La festa també pretén que el públic s’impliqui en el desenvolupament dels fets, per això se’l convida a participar de les mateixes temptacions amb que Satanàs vol perdre el Sant i, lògicament, això és ben acceptat per tothom, tot i que sempre costa que us hi llenceu. No us ho penseu, com més us hi impliqueu, més reeixit serà l’acte.

Així, doncs, esperem que gaudiu de la Festa i que amb les vostres opinions, en acabar, puguem començar a treballar per a la quinzena edició, l’any 2.007.

LLoc d’inici i escenari de les temptacions: Pl. Can Fabra

Hora: 8 del vespre (20.00 hores)

Dia: dissabte 14 de gener de 2.006

Recorregut dels Tres Tombs: Pel parc de Can Fabra i els seus voltants.

Actuació grup de percussió i música: Pl. Can Fabra, -durant i en acabat l’acte.

Botifarrada: Pl. Can Fabra durant i en acabat l’acte infernal.

Colles participants: Diables de Sant Cugat del Vallès

Diables de la Sagrera

Diables Infantils de Trinifoc

Els Diablons de La Satànica de Sant Andreu

La Satànica de Sant Andreu

Grup de Percussió: Tabalers de La Satànica de Sant Andreu

Organització: La Satànica de Sant Andreu

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem