28.10.2005 - 22:04
…
Dissabte 29 d’octubre, a dos quarts de quatre de la tarda (15h30), tindrà lloc l’Assemblea General del “Centre Cultural Català de Perpinyà Casal Jaume I°”. La notícia seria del tot normal, si no fos el lloc de convocatòria : La Casa de la Catalanitat, al carrer Bastió Sant Domènec !
En efecte, aquesta veterana associació, que durant els darrers decennis, sempre s’ha implicat fortament en la vida cultural catalana i en totes les lluites que s’han tingut de menar en la defensa de la nostra identitat, es troba sense locals propis des de fa un any. La vella casa del carrer Sant Mateu, comprada pel fundador del Centre, Salvador Figueres, ja no es trobava en condicions i necessitava unes transformacions difícils a realitzar per poder continuar la tasca constant i tossuda que s’havia portat a terme fins aleshores.
El que no s’havía previst, eren els mesos que es perdríen per trobar un altre local, més apte per continuar la feina. Seria massa llarg d’explicar les raons d’aquest retard, però el que voldria subratllar aquí, és que aquests mesos passats sense casa han demostrat – si ho calia – que “el Centre”, com molts l’anomenaven, a part de totes les seves activitats, tenia una especificitat que era la de ser propietària d’uns locals propis !
Aquests locals també van servir a moltes associacions i a molta gent a fer actes amb tota naturalitat. “On podríem fer-ho ?” es deia, i la resposta era:”al Centre, no ?”. I nosaltres sempre obríem les portes. Com les obríem per actes que ningú s’hauria volgut “mullar” per assumir-los ! (Per cert, la nostra casa s’ha trobat a faltar al moment de construir un moviment unitari entorn de la protesta contra la “Septimanie”…)
No hauria d’afegir que, molt sovint, pocs es preocupaven de saber com aconseguíem mantenir la casa : Aquesta ingratitud és normal en totes les societats i en tots els àmbits de la vida !
Dissabte doncs, amb l’ajut de tots els qui segueixen pensant que el “Centre Cultural Català – Casal Jaume I°” encara és un eina necessària, s’engegarà una etapa més en la llarga vida d’una associació sense la qual el paisatge associatiu nord català no seria del tot el que ha de ser !
Narcís Duran
(Podeu opinar, preguntar, discrepar…. o donar opinió pròpia sobre qualsevol altre tema al BLOG/fòrum de lliure expressió… del mateix VW C-n, columna de dreta)