08.07.1999 - 00:00
Les rebaixes que han sofert les comissions que moltes companyies aeries paguen a les agencies pel bitllets venuts o be el facil acces a qualsevol tipus d?informacio a l?hora de fer un viatge que podem tenir a traves d?Internet, per exemple, son algunes de les causes que obliguen a les agencies de viatges a fer-se un replantejament. I una nova via podria ser la de cobrar comissions als clients pel fet d?informar-los i fer-los les gestions previes a les reserves. De fet, ja hi ha algunes agencies que ho estan posant a la practica. Viatges Sitges, per exemple, explicita en el seus cartells des del mes d?abril l?aplicacio de les seves despeses de gestio. I es que tal com s?explica tambe des de Vilanova Tours, els costos de comunicacio que aquestes gestions suposen per a l?agencia son molt quantiosos. De moment Vilanova Tours no aplica aquestes plusos, tot i que consideren que seria logic sempre i quant o s?augmentes el preu del bitllet. De fet, cobrar aquestes comissions es viable legalment des de la nova reglamentacio de l?any 94, mentre l?agencia no actui com a intermediaria. Un altre tema, segons el director gerent de Vilanova Tours, Pere Domingo, es que com a agencia pugui plantejar-se si es quelcom anticomercial.