La ciutat que volem

  • Revista El Llombo. Núm. 86. Estiu 2015

VilaWeb
VilaWeb
Editorial
08.06.2015 - 00:00

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Han passat les eleccions i el resultat, inqüestionable, és el que la ciutadania ha decidit. Doncs bé, al llarg de la campanya electoral hem escoltat un seguit de vegades què és, segons els polítics, allò que necessita Ontinyent i què estan disposats a treballar per aconseguir-ho. De bones intencions n’hem vistes en tots els grups polítics durant la campanya, sols que ara cal dur-les a la pràctica.

Som conscients que el màxim esforç que s’ha de fer és ajudar la ciutadania a passar la dura crisi per la qual estem travessant i intentar potenciar la creació de noves empreses que dinamitzen l’economia. I en la mesura del possible, intentar reactivar la indústria tèxtil, en què en algun temps vam ser pioners.

Partint d’aquesta realitat i sent coneixedors de les mancances i millores que necessita la nostra ciutat en el dia a dia, és imprescindible un gran esforç municipal per tal d’aconseguir ajudes que ens permeten de potenciar i diversificar el sector industrial. Un esforç en el qual tots els grups polítics, per damunt de sigles i consignes de partit, han d’anar a una per tal d’aconseguir-les, de totes les administracions, tant autonòmiques com estatals o europees.

Però al mateix temps que intentem posar dempeus –de nou– la nostra indústria, i ja que Ontinyent no té platja, i per tant turisme, hem de procurar dotar de la major quantitat de serveis possibles el poble. De fet, alguns que ja els teníem i se’ls van emportar, i altres que hem de procurar que s’implanten en la nostra ciutat. Afortunadament, ja tenim en funcionament el Campus de la Universitat de València, que d’alguna manera ha posat Ontinyent en el mapa educatiu; però hem de creure’ns d’una vegada que som capital de comarca i reclamar el que en justícia ens mereixem, com, per exemple, la Tresoreria de la Seguretat Social, la revisió d’armes de foc, l’obtenció del carnet de conduir, etc. Cal ser més ambiciosos.

Necessitem la construcció d’un nou hospital, que siga un eix vertebrador de la comarca. El temps d’anar de senyorets per baixar al metge amb el vehicle propi ha passat a la història. La població, a més d’estar empobrida, és cada vegada més major i per tant depenent dels fills, una realitat que dificulta el viatge.

És imprescindible potenciar la línia de ferrocarril Xàtiva-Alcoi. El tren és el transport del futur, a més d’un eix vertebrador de les Comarques Centrals valencianes; i per tant, no podem acceptar les raons de l’Administració quan diu que la línia és deficitària. La línia de ferrocarril Xàtiva-Alcoi és molt menys deficitària que qualsevol de les línies del TGV de les que tant presumeixen els governants i que, segons el Tribunal de Comptes, és inviable a llarg termini. El que sí és veritat és que la línia Xàtiva-Alcoi està abandonada, obsoleta i amb un deteriorament evident; i per completar el panorama, amb uns horaris que la fan inservible per als usuaris, i que ens fa pensar que això està fet d’una forma premeditada. Els ciutadans d’Ontinyent no poden seguir baixant a Xàtiva per agafar el tren per desplaçar-se a València.

Hem de lluitar per tal d’aconseguir que el servei de recollida de fem es gestione des de la Vall d’Albaida i no des de la Diputació de València.

Això són reivindicacions imprescindibles que Ontinyent no pot deixar passar. Cal posar una línia roja. D’això depén el nostre futur com a ciutat.

I com no, demanem la construcció de la rotonda d’accés directe a l’avinguda del Comte de Torrefiel des de la ronda sud i que –recordem– és competència de la Generalitat. Una rotonda que volem deixar clar, perquè s’ho creguen tots els partits, que no és solament un accés al barri del Llombo; és l’accés directe al nucli antic d’Ontinyent, on estan l’Ajuntament, els Jutjats, la Universitat, el mercat, etc.

Enllaços
Array

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any