El govern proposa un tren regional entre el Principat, Catalunya Nord i Occitània

  • Podria posar-se en funcionament l'any vinent

VilaWeb
Redacció
09.04.2015 - 03:48

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

El govern va proposar ahir a Tolosa de construir una xarxa regional de trens amb amplada europea que unís el Principat, Catalunya Nord i l’Occitània central. Segons el conseller Santi Vila, aquesta xarxa, diferent del TGV, es podria posar en funcionament l’any vinent i aniria des de Tarragona a Tolosa i Montpeller.

L’objectiu seria oferir un servei de trens regionals regular que connectés amb velocitats altes les principals ciutats catalanes –Lleida, Girona, Barcelona i Tarragona– i Figueres amb Montpeller i Tolosa, passant per les principals poblacions que queden dins la línia, com ara Beziers, Narbona, Perpinyà i Carcassona. Una zona que agrupa més de set milions d’habitants. 

Tal com detalla Santi Vila, els nous serveis afavoririen les relacions econòmiques, laborals i culturals de tots dos territoris. Segons el conseller, l’actual configuració del servei d’alta velocitat impossibilita unes relacions eficients i regulars entre aquests territoris, perquè sempre han d’estar supeditades a les baixes freqüències de pas dels trens i uns horaris no adaptats a les necessitats dels ciutadans com tampoc el preus dels bitllets.

‘Crec que l’estudi de mercat pot culminar enguany, sense dificultats, i el servei es podria implementar a partir de l’any vinent’, ha avançat el conseller. Tot i que les regions serien les impulsores i encarregades de gestionar els nous serveis regionals, la Generalitat veu clar que és imprescindible la implicació i el compromís per part dels executius espanyol i francès perquè la idea pugui prosperar i, sobretot, per a facilitar la tramitació administrativa. 

Al mateix temps, subratllen que és previst que més endavant es liberalitzin les línies ferroviàries d’alta velocitat. Un fet que podria ajudar a acomplir el projecte. Vila també diu que una altra opció seria un acord de cooperació entre Renfe i la francesa SNCF, tot i que és una línia que cal analitzar detingudament. 

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any