01.02.2014 - 10:28
L’ex-president valencià, Francisco Camps, ha declarat avui al matí com a testimoni en el ‘cas Nóos’ que no està preocupat perquè ha treballat ‘amb la màxima honestedat i honorabilitat’. Ho ha dit als mitjans després de dues hores de declaració per escrit en un despatx del Consell Jurídic Consultiu de València davant la secretària del jutjat número 3 de Palma i incomunicat de l’exterior. A les preguntes del jutge José Castro i la Fiscalia Anticorrupció, també ha negat que ell i Rita Barberá s’haguessin reunit amb Iñaki Urdangarín al palau de la Zarzuela per a negociar els contractes de més de tres milions d’euros que s’investiguen.
Com a antic president, Camps s’ha acollit al dret que li atorga la llei d’enjudiciament criminal de declarar per escrit. Cal dir que ho fa dos mesos i mig després de la primera citació, suspesa el 16 de novembre passat perquè la policia judicial no va aconseguir de contactar-hi. Aleshores, Camps va assegurar que era a casa, tot i que la policia va dir que s’hi havia presentat unes quantes vegades i no l’hi va trobar.
Entre les preguntes que se li han plantejat hi havia si va tenir coneixement i va participar en els contractes que unes quantes institucions públiques valencianes van signar amb l’Institut Nóos, al qual es van pagar 3,1 milions per a organitzar tres cimeres sobre l’esport a València entre el 2004 i el 2006.

