13.11.2012 - 10:15
Cada vegada els joves s’inicien en el sexe a una edat més primerenca. Segons el sexòleg Antoni Bolinches, un model social molt permissiu i un fàcil accés a una informació frívola i superficial que es troba a Internet, estimula als joves a buscar l’aprenentatge sexual en la pròpia experiència però amb una falta de formació i maduresa per poder gestionar bé les relacions sexuals.
Aquesta falta de formació o de “deseducació” per l’abundància de dades de poca qualitat, dóna com a resultat una mancança en l’educació sexual dels joves que pot comportar embarassos no desitjats, problemes d’erecció o inseguretats, tal i com expliquen tant Bolinches com la psicòloga Elena Crespi. Els pares i l’escola, doncs, queden relegats a un segon pla.
La majoria dels experts coincideixen que els pares haurien de prendre un paper molt més actiu. Encara ara no hi ha diàleg i el sexe es considera un tema tabú. Els mateixos adults eviten parlar-ne perquè també pateixen una falta de formació. Roser Amills, escriptora de literatura eròtica i periodista, va més enllà i apunta que no només no hi ha diàleg sobre sexe, sinó que en general no es parla d’allò que afecta emocionalment a l’adolescent.
El primer pas seria, doncs, dir les coses pel seu nom, és a dir, “que els nens sàpiguen que els seus pares follen”, diu Roser Amills. A més a més, segons Elena Crespi, s’hauria d’apostar per una educació transversal enlloc de la típica xerrada puntual. Potenciar l’afectivitat sexual des de ben petits i no tan sols explicar la part clínica, fisiològica i reproductiva del sexe.
Enllaços
Array