Blackberry es comença a recuperar

  • Aquest matí els usuaris tornen a rebre correu i a poder accedir a internet, després de tres dies sense servei · El fabricant RIM parla d'un embús de dades

VilaWeb
Redacció
13.10.2011 - 08:15

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Els usuaris de BlackBerry ja tornen a rebre correu i a poder navegar per internet des del matí, si bé, segons la companyia, encara hi ha retards i el servei no ha recuperat la plena normalitat. Feia tres dies que milions d’usuaris de tot el món no podien connectar-se ni fer córrer missatges. Segons el fabricant, Research in Motion (RIM), el fons del mal ha estat un embús de dades per una avaria de l’interruptor principal.

 

En aquesta pàgina RIM actualitza la informació sobre l’avaria, i explica que va fallar ‘l’interruptor principal de la infrastructura de RIM’; que ‘havent fallat la commutació, hi ha hagut una gran acumulació de dades’, que ara van eliminant per recuperar el servei amb normalitat.

El responsable de tecnologia de RIM, David Yach, en una conferència de premsa, va deixar clar ahir que el trencacoll tenia a veure amb un embús de dades, no pas amb un atac ‘hacker’.

Per a més de setanta milions d’usuaris la reputació de RIM es pot haver entelat irreparablement. De fet, la reacció a les xarxes socials dóna entenent que una bona part d’usuaris consideren la possibilitat d’adoptar un altre mitjà, com ara Android o iPhone, que no depengui de serveis centralitzats.

Indemnització

Sigui com sigui, segons el Ministeri d’Indústria espanyol, els usuaris dels serveis contractats dintre l’estat tenien dret a una indemnització automàtica, proporcional al temps que han estat sense servei, d’acord amb la Carta de Drets de l’Usuari de Telecomunicacions.

Aquesta carta disposa que ‘la indemnització serà automàtica, si l’avaria dura més de sis hores, entre les 8.00 i les 22.00’. En principi, els afectats per l’avaria de Blackberry, observada dilluns a migdia, i que va durar gairebé dotze hores, hauran d’obtenir la compensació econòmica corresponent pel temps que no han tingut servei. Si no és així, l’hauran de reclamar a la companyia operadora. Ara, les operadores diuen que no són responsables de l’avaria perquè ha estat cosa dels servidors centrals de RIM.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any