Opinió
En defensa d’uns drets irrenunciables
Xavier Montanyà
18.05.2012
'Amb vostès... el gran Sheeeeldon Aaaaadelson!'
Xavier Montanyà
11.05.2012
Estat de setge
Xavier Montanyà
04.05.2012
Despertador
Marta Rojals
28.04.2012
Soraya Maribàrbola, monja i minyona.
Xavier Montanyà
26.04.2012
La pesta borbònica
Xavier Montanyà
20.04.2012
Carn de cuneta
Marta Rojals
16.04.2012
Violents, connivents, i altres feres del convent
Xavier Montanyà
13.04.2012
Catalunya-Guinea, la doble moral
Xavier Montanyà
04.04.2012
No em provoquis, que m’encenc
Marta Rojals
02.04.2012
Nit cultural reivindicativa
Xavier Montanyà
27.03.2012
‘No hay dolor’
Marta Rojals
26.03.2012
Welcome to Ciulandpark!
Xavier Montanyà
23.03.2012
1/46>
Xavier Montanyà
22.09.2011
Moros sota sospita
El govern català pensa a prohibir la burca i el nicab als espais públics. No té pressa, diuen, perquè hi ha poques dones que en portin. No és per motius religiosos, ni culturals, diuen, sinó de seguretat. Bé. En realitat, associar el vel d’elles amb la seguretat nostra, posa els musulmans sota sospita. Ciutadans!, el poder ens informa que els moros són una amenaça potencial. Per dissimular també prohibiran d'anar amb casc o passamuntanyes. I amb màscara de soldador, oi? Senyors, si vostès mateixos reconeixen que hi ha poques persones que portin burca o nicab, i encara menys, crec, passamuntanyes i casc quan es passegen, quina amenaça són per a la nostra seguretat? (Incís: ningú ha vist cap dona amb burca a Catalunya?)
Si realment creuen que la gent que es tapa la cara pel carrer, o es desfigura el rostre pot ser perillosa, per què no prohibeixen, també, les ulleres de sol, les gorres de beisbol, les bufandes i els fulards, el vel de les monges, les perruques, els perruquins, les barbes i els bigotis, les crestes de punk, les caputxes i els paraigües, el maquillatge o qualsevol cosa que pugui contribuir a canviar-nos la cara. O per què no hi afegeixen unes altres pràctiques, que la tapen completament, com els gegants i els capgrossos, o les màscares i els antifaços de carnestoltes o els Santa Claus? Per què volen que em senti insegur quan passo prop d’una marroquí amb nicab i no quan contemplo el Gegant del Pi o un capgròs de festa major? Un respecte al cavall de Troia, si us plau.
No els entenc. Tret que el propòsit sigui d'equiparar musulmà i amenaça a la nostra seguretat.
La brillant idea forma part d’una campanya de baixa intensitat, escalonada, no gens subtil, més aviat barroera, i del tot innecessària, d’alguns sectors cristiano-convergents contra la immigració, musulmana especialment. Val a dir que aquests sectors, coincideixen cada dia més, tot i que amb més correcció, amb els postulats de Plataforma per Catalunya, que els fa la feina bruta.
Ho va dir fa anys Heribert Barrera i el van expulsar de soci d’honor de l’Amical de Mauthausen. Els immigrants ens descatalanitzen. L’enemic, és l’altre, sobretot si és inferior. Ara, aviat correran a pactar amb el PP a Madrid, que sempre ha respectat Catalunya i la llengua, aquí i al País Valencià. Aquests mai no ens han volgut descatalanitzar. Ni ara, ni en el passat. Qui és sagristà o saltataulells en néixer, no ho deixa.
En la mateixa línia racista s’ha expressat aquest estiu el conseller Mena: els marroquins defrauden en les rendes mínimes. I, com hi ha món, no podia faltar el conseller Puig: alguns immigrants s’organitzen en bandes delictives. Són idees de CiU o de PxC? El racista, el xenòfob, ens el mirem de manera diferent si és nacionalista espanyol, amb passat feixista, o català, amb passat antifeixista o neutre, franquista passiu --com ho eren la majoria. També ens el mirem de manera diferent segons a qui ataqui. Quan Albiol menysprea els immigrants es fa el silenci convergent. Cosa ben diferent de quan menysté la Diada nacional.
Un altra. Per què estan tan preocupats per la construcció de mesquites? Tan car és per a l’erari públic que els ajuntaments reservin espais o ajudin a construir aquests centres? Oblidem que els ciutadans de les altres religions també paguen impostos? Com els pot alarmar tant això i trobar normal que cada any l’església catòlica s’embutxaqui milers de milions de diners públics, per la cara. És més: tenint en compte l’impressionant descens del nombre de fidels, qui representen? I què me’n dieu de l’aquelarre madrileny 'urbi et orbe' d’aquest estiu, amb el papa vestit d’aquella manera i 'papamòbil' amb aire condicionat?
Les esglésies catòliques són buides i els capellans tenen les butxaques a vessar de diners públics. En canvi de què? Ja que la democràcia no pot evitar aquest robatori legal, encara que la Constitució ens defineixi com un estat laic, proposo que per contribuir a la convivència ecumènica i social els bisbes deixin unes quantes esglésies buides als imams. És una idea. Fins i tot podrien compartir despeses i canviar la campana. Sona fatal.
Editorial
Mallorca revoltada
Vicent Partal
24.05.2012
Esperanza Aguirre fa la sèrbia
Vicent Partal
23.05.2012
Fets, senyor Navarro, no paraules.
Vicent Partal
22.05.2012
Per què no ens diuen a qui devem els diners?
Vicent Partal
21.05.2012
Quan Madrid menteix
Vicent Partal
19.05.2012
Colom i Carod
Vicent Partal
18.05.2012
Passar pantalla
Vicent Partal
17.05.2012
Mas té un problema important
Vicent Partal
16.05.2012
Acebes: de l'11-M a Bankia... i més enllà
Vicent Partal
15.05.2012
Però quant val Duran?
Vicent Partal
14.05.2012
Avui fem tots cinquanta anys
Vicent Partal
11.05.2012
Espanya, KO
Vicent Partal
10.05.2012
Europa
Vicent Partal
09.05.2012
Una burla en cinc actes
Vicent Partal
08.05.2012
Una nit que pot canviar Europa
Vicent Partal
06.05.2012
Dues històries de mossos
Vicent Partal
04.05.2012
Una reunió poc apropiada
Vicent Partal
03.05.2012
De Roosevelt, amb ira
Vicent Partal
02.05.2012
Un canvi de rumb que no serà fàcil
Vicent Partal
30.04.2012
Un error monumental del govern
Vicent Partal
29.04.2012
Si em dius adéu…
Vicent Partal
27.04.2012
Tots plegats tenim poder
Vicent Partal
27.04.2012
Què passa si trenquen el PP i CiU
Vicent Partal
26.04.2012
Guantánamo a Barcelona
Vicent Partal
25.04.2012
La desesperació s'apodera de la Generalitat Valenciana
Vicent Partal
24.04.2012
















