| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimecres, 31 de desembre de 2025


dimecres, 24 d'abril de 2002
>

Els «soldados» de Cercas no es rendeixen

La novel·la «Soldados de Salamina» es manté per segon any consecutiu entre les més venudes

Buenafuente, tot i que fa temps que no surt en pantalla, va ser l'autor «mediàtic» amb més requesta

La recopilació dels «Epigrames» de Carles Fages de Climent va tenir molt d'èxit a l'Empordà

RAMON ESTÉBAN . Girona
El Sant Jordi del 2002 ha estat de l'agrat dels llibreters de les comarques de Girona: ha fet bon temps, els compradors ja havien començat a entrar a les botigues el cap de setmana i també el dilluns i, malgrat un notable descens de públic a partir de la retransmissió del Barça-Madrid, les vendes han estat, pel cap baix, igual de bones que ara fa un any. Per primer cop en força temps, els títols de més demanda han estat força repartits, una pauta de la qual s'han escapat tan sols Soldados de Salamina i Allò que dèiem, de Javier Cercas i Andreu Buenafuente, respectivament. El cas del primer és molt rellevant si tenim en compte que ja va ser dels més venuts en el Sant Jordi de l'any passat.


+ Ambient de la Rambla de la Llibertat de Girona, durant la diada d'ahir.  Foto: MIQUEL RUIZ.
Els premis que ha anat recollint els últims mesos i, sobretot, el rodatge de la versió cinematogràfica que s'està fent aquests dies a la demarcació, havien mantingut Soldados de Salamina als aparadors dels mitjans de comunicació. I ahir, la novel·la de Javier Cercas, ambientada al Pla de l'Estany, la Garrotxa i el Gironès, va confirmar-se com el fenomen del mercat editorial dels últims anys i, per segon Sant Jordi consecutiu, va ser un dels títols més demanats a la majoria de les ciutats gironines, segons les dades provisionals avançades ahir a la tarda per les llibreries consultades per aquest diari. A Girona, Olot i Palafrugell, per exemple, va ser l'obra en castellà més venuda. Si el cas Soldados és significatiu, no ho és menys el d'Allò que dèiem, d'Andreu Buenafuente. El showman reusenc, malgrat que fa molts mesos que no té un programa de televisió propi, va ser l'autor televisiu amb més requesta. En aquest àmbit, es dóna el cas excepcional del Ripollès, on es va exhaurir Jo vull ser famós, de l'osonenc Carles Capdevila. Ferran Torrent (Societat limitada) i Johan Cruyff (M'agrada el futbol) estan a totes les llistes dels més venuts en català, mentre que en castellà destaca La flor y nata de J.L. Vilallonga. Quant als autors gironins amb projecció nacional, aquest cop ha estat Josep Maria Terricabras (I a tu, què t'importa?) el triomfador. El poder dels locals A Figueres, alguns dels més sol·licitats van ser els de Carles Fages de Climent, com ara Poema dels Tres Reis o Epigrames. També va tenir força acceptació Història gràfica de Figueres: 125 anys de ciutat, un recull de fotografies històriques de la capital alt-empordanesa. La bona rebuda de les temàtiques locals es va confirmar a Olot, on va repetir l'èxit de l'any passa t El parlar de la Garrotxa, escrit per Quim Monturiol i Eloi Domínguez. (Informació elaborada amb la col·laboració de Marc Bataller, Jordi Casas, Josep M. Sebastian, Joan Trillas i Albert Vilar).

 NOTÍCIES RELACIONADES

> La celebració segueix la tònica habitual tant als escenaris tradicionals com als nous

> Una diada diferent... i eròtica

> Buenafuente i els autors premiats dominen en una diada amb més vendes que mai

> La manifestació de Sant Jordi es converteix en una crida a l'oficialitat única del català

> Els cansats compren llibres i roses

> Sis encaputxats aboquen fems a la parada del PP i arriben a empastifar la presidenta

> Per Sant Jordi tota cuca viu

> Llibres que no passen de la Tordera

> Les activitats culturals marquen la pauta al Baix Penedès i el Tarragonès

> La Jove fa el quatre de vuit en una diada de durada rècord a Tarragona

> La diada desborda el Mercadal

> Onze hores llegint Gaudí

> A Valls, el Sant Jordi més reivindicatiu

> Sant Jordi a l'IES Jaume I.

> Els llibreters ebrencs superen les vendes aconseguides el darrer Sant Jordi

> Sant Jordi dóna el tret de sortida de l'Any Juan Arbó a Amposta i a Sant Carles de la Ràpita

> Flix celebra Sant Jordi donant protagonisme als actes del 20è aniversari de l'emissora local

> La novel·la de Mercè Foradada, una de les més venudes d'aquest Sant Jordi

> Molta activitat a Vilanova.

> El conte d'un 23 d'abril vilanoví

> L'èxit comercial a Tarragona va ser per a Xirinacs, Tiñena, Aritzeta, Buenafuente i Graset

> Un miler d'escolars festegen Sant Jordi

> Buenafuente també arrasa a la plaça de la Vila de Santa Coloma

> Els autors de la comarca es venen

> Ambient a Calella

> Notícia d'escriptors del Maresme

> L'èxit comercial va ser ahir per a Xirinacs, Tiñena, Aritzeta, Buenafuente i Graset

> Els cansats compren llibres i roses

> Cercas, Buenafuente i Cruyff, el «trident» editorial a les comarques gironines

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.