El secretari general dERC, Joan Puigcercós, va criticar ahir durament el text aprovat per les Corts espanyoles «un estatut de dretes» en especial contra el finançament pactat per Artur Mas i José Luis Rodríguez Zapatero, que va titllar d«estafa». En un míting al Mercat Vell de Mollet del Vallès davant unes 150 persones, va assegurar que el model no el va acordar el líder de CiU sinó que «sel va empassar» després que lhaguessin consensuat Manuel Chaves, José Bono i Juan Carlos Rodríguez Ibarra i que ho va fer «pressionat» per lalta patronal catalana, amb qui shavia trobat uns dies abans de la seva reunió a la Moncloa, que li va exigir que tanqués el debat estatutari. Va definir lalta patronal com «la Catalunya de la dependència» que «fa negoci amb els nostres peatges». El secretari general dERC va assegurar que CiU «es juga la vida» amb lEstatut perquè veu en la victòria del «sí» en el referèndum la porta oberta a tornar al govern de la Generalitat. «Han renunciat a tenir un bon estatut a canvi de tornar al govern, sho juguen al tot o res.»Puigcercós va dir que la victòria del «no» el pròxim 18 de juny no implica resignar-se a lEstatut de 1979 sinó que «ens dóna una altra oportunitat de negociar cara a cara amb Madrid». Abans, en una entrevista a EFE, havia augurat que el «no» tindrà el 18 de juny «un bon resultat» i que el resultat final serà «més ajustat» del que indiquen, a priori, les estimacions de vot. També va pronosticar que hi haurà una «abstenció alta». Si això es compleix es va mostrar convençut que el text naixerà «qüestionat en una part important de lelectorat catalanista».
ERC va dedicar lacte sectorial a les infraestructures i, concretament, a laeroport del Prat. Amb lanunci de la companyia Iberia que retirarà els vols que no li són rendibles de fons, Xavier Vendrell, secretari general adjunt dERC, va denunciar que AENA, lempresa pública que gestiona els aeròdroms espanyols, ha «privilegiat» Iberia, malgrat ser privada. En un acte davant de la terminal C, Vendrell va assegurar que posa impediments perquè altres companyies sinstal·lin al Prat. Va considerar que «si Iberia vol renunciar a totes les línies que explotava fins ara a laeroport i mantenir només el pont aeri, ella mateixa» i va recordar que hi ha empreses com ara Vueling que es proposen com a alternativa. Va veure intolerable que AENA «posi traves» que empreses internacionals, com ara Air Emirates, «puguin operar-hi en igualtat de condicions».