| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 27 d'abril de 2024


divendres, 25 d'abril de 2003
>

El mateix recorregut, en menys temps

Renfe es proposa oferir més viatges en trens Civit, que redueixen considerablement la durada dels trajectes

MÍRIAM DE LAMO . Barcelona
La disminució del temps en els recorreguts dels trens de rodalia és una de les millores que vol incrementar Renfe enguany. El director general de la xarxa a l'Estat espanyol, Abelardo Carrillo, va posar ahir com a exemple els trens Civit de Vilanova i la Geltrú a Barcelona Sants: si en un tren normal de rodalia, el recorregut es fa en 41 minuts, en un tren Civit es triga només 32 minuts. Carrillo va assegurar en aquest sentit que la intenció de la companyia és ampliar aquest tipus de trens. Tot i això, el director de la xarxa de rodalia va assegurar que «no sempre és possible», ja que «s'utilitzen les mateixes vies que la resta de trens, i costa programar-los.»

«L'exemple de Vilanova ha estat paradigmàtic», va assegurar el director de la xarxa. «L'èxit és evident, hem guanyat temps de viatge i clients satisfets», va afirmar Abelardo carrillo ahir, al Saló Internacional de Premsa de Barcelona, on va tenir lloc la roda de premsa. Actualment, de Vilanova només surten dos trens Civit, de dilluns a dissabte: el primer, a les 6:55h, que arriba a Barcelona Sants a les 7:27h; i el segon, a les 7:53h, que arriba a Barcelona a les 8:25h. Aquest tren, que no surt ni diumenges ni festius, és directe, és a dir, no fa cap parada a cap estació durant el seu recorregut. D'altra banda, el director general de rodalia va destacar ahir que la integració de tarifes ha estat «positiva» per a Renfe. Carrillo va assegurar que l'ATM (que permet viatjar amb diversos transports amb el mateix bitllet) està produint un increment en l'àrea central». El director general de rodalia va assegurar que l'increment del nombre de viatges es dóna sobretot en aquells bitllets integrats que no tenen límit temporal. L'any passat, del total de viatgers que agafen el tren un 20,93% d'usuaris utilitzen el sistema d'integració de tarifes. Tot i parlar de l'augment de viatgers que suposa l'ATM, Carrillo no va parlar de beneficis econòmics, que encara «estan pendents de calcular». Un altra de les preocupacions de la companyia ferroviària és, segons el director de rodalia, l'accessibilitat als trens i a les estacions. Abelardo Carrillo va avançar que «la darrera modificació evita la diferència de nivells entre el tren i les andanes». Així, els nous models de trens que es posaran en funcionament tindran «una accessibilitat millor» per a col·lectius com la gent gran o els disminuïts físics. El director de rodalia també va assegurar que «totes les estacions noves, i les que tenen alguna remodelació inclouen l'eliminació de barreres arquitectòniques». Finalment, el director de la xarxa de rodalia no va voler avançar res sobre el projecte d'unir V ilafranca del Penedès i Vilanova i la Geltrú a través d'una línia ferroviària directa.

 NOTÍCIES RELACIONADES

> Un rellotge de 120 hores serà el motiu del cartell de festa major de Vilafranca

> El túnel de Sóller suspèn tots els informes sobre seguretat i és el més perillós d'Europa

> El Síndic de Greuges afirma que vetlla perquè no es produeixin enfrontaments lingüístics

> Álvarez-Cascos ratifica que el tram del TGV entre Montpeller i Perpinyà no estarà llest fins al 2015-2020

> El canvi educacional

> Socialistes de Catalunya i socialistes espanyols

> Cap de setmana esperançador

> Atemptat suïcida a Israel un dia després de l'acord per formar el nou govern palestí

> Garner anuncia que la setmana que ve es crearà un govern format per iraquians

> Posen en quarantena un hospital de Pequín a causa d'un brot epidèmic de pneumònia atípica

> El Suprem diu ara que no ha ordenat la dissolució de Sozialista Abertzaleak però demana informació sobre el grup

> Vilanova-Bucarest: 2.800 quilòmetres de cable

> Iberdrola diu que l'opa de Gas Natural «posa en perill» el subministrament energètic

> EL PERSONATGE

> El Garraf té 19.000 desplaçaments diaris en tren segons Renfe

> Les obres del passeig marítim de Sant Salvador començaran després de l'estiu

> ERC incrementa en un 50% el nombre de llistes presentades i se situa en les 550

> Josep Piqué i Xavier Garcia tanquen dues llistes electorals a Tortosa

> ERC de Vilanova.

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.