divendres, 25 d'abril de 2003 >
El mateix recorregut, en menys temps
Renfe es proposa oferir més viatges en trens Civit, que redueixen considerablement la durada dels trajectes
MÍRIAM DE LAMO
.
Barcelona
La disminució del temps en els recorreguts dels trens de rodalia és una de les millores que vol incrementar Renfe enguany. El director general de la xarxa a l'Estat espanyol, Abelardo Carrillo, va posar ahir com a exemple els trens Civit de Vilanova i la Geltrú a Barcelona Sants: si en un tren normal de rodalia, el recorregut es fa en 41 minuts, en un tren Civit es triga només 32 minuts. Carrillo va assegurar en aquest sentit que la intenció de la companyia és ampliar aquest tipus de trens. Tot i això, el director de la xarxa de rodalia va assegurar que «no sempre és possible», ja que «s'utilitzen les mateixes vies que la resta de trens, i costa programar-los.»
«L'exemple de Vilanova ha estat paradigmàtic», va assegurar el director de la xarxa. «L'èxit és evident, hem guanyat temps de viatge i clients satisfets», va afirmar Abelardo carrillo ahir, al Saló Internacional de Premsa de Barcelona, on va tenir lloc la roda de premsa.
Actualment, de Vilanova només surten dos trens Civit, de dilluns a dissabte: el primer, a les 6:55h, que arriba a Barcelona Sants a les 7:27h; i el segon, a les 7:53h, que arriba a Barcelona a les 8:25h. Aquest tren, que no surt ni diumenges ni festius, és directe, és a dir, no fa cap parada a cap estació durant el seu recorregut.
D'altra banda, el director general de rodalia va destacar ahir que la integració de tarifes ha estat «positiva» per a Renfe. Carrillo va assegurar que l'ATM (que permet viatjar amb diversos transports amb el mateix bitllet) està produint un increment en l'àrea central».
El director general de rodalia va assegurar que l'increment del nombre de viatges es dóna sobretot en aquells bitllets integrats que no tenen límit temporal. L'any passat, del total de viatgers que agafen el tren un 20,93% d'usuaris utilitzen el sistema d'integració de tarifes. Tot i parlar de l'augment de viatgers que suposa l'ATM, Carrillo no va parlar de beneficis econòmics, que encara «estan pendents de calcular».
Un altra de les preocupacions de la companyia ferroviària és, segons el director de rodalia, l'accessibilitat als trens i a les estacions. Abelardo Carrillo va avançar que «la darrera modificació evita la diferència de nivells entre el tren i les andanes». Així, els nous models de trens que es posaran en funcionament tindran «una accessibilitat millor» per a col·lectius com la gent gran o els disminuïts físics. El director de rodalia també va assegurar que «totes les estacions noves, i les que tenen alguna remodelació inclouen l'eliminació de barreres arquitectòniques».
Finalment, el director de la xarxa de rodalia no va voler avançar res sobre el projecte d'unir V
ilafranca del Penedès i Vilanova i la Geltrú a través d'una línia ferroviària directa.
|