| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | diumenge, 28 d'abril de 2024


divendres, 25 d'abril de 2003
>

Álvarez-Cascos ratifica que el tram del TGV entre Montpeller i Perpinyà no estarà llest fins al 2015-2020

La posició del govern francès suposa un nou i seriós contratemps per al projecte

EFE . Madrid
El projecte del TGV no guanya per a disgustos. Poques setmanes després que la construcció del tram entre Figueres i Perpinyà es quedés sense empresa adjudicatària, el ministre de Foment, Francisco Álvarez-Cascos, va confirmar ahir que el govern francès ha endarrerit fins al 2015-2020 l'acabament de les obres entre Montpeller i Perpinyà. Aquest anunci suposa un duríssim revés a l'aspiració de connectar Catalunya amb París a curt termini a través de la xarxa de gran velocitat.


+ La perspectiva que el TGV enllaci Catalunya amb París abans del 2015-2020 ja està descartada.  Foto: EL PUNT.
Feia temps que s'insinuava l'escàs interès que les autoritats franceses tenen pel projecte per fer arribar el TGV fins a la frontera espanyola. En aquesta tesitura, el ministre de Foment va confirmar ahir el que ja era una hipòtesi més que fundada: el tram Montpeller-Perpinyà no estarà construït abans dels anys 2015-2020. Segons Álvarez-Cascos, aquest calendari «està afectant les expectatives de tràfics tant industrials com de viatgers del corredor sud mediterrani», ja que, segons va garantir, l'executiu espanyol «manté els escenaris de connexió (amb França) en l'horitzó de l'any 2006». Va afegir-hi que aquesta manca de voluntat política de l'executiu de París també manté en suspens el futur corredor sud atlàntic, que preveu unir Bordeus i Hendaia també a través de l'ample europeu. No obstant això, Álvarez-Cascos va puntualitzar que l'Estat espanyol manté «una sintonia total» amb les autoritats del país veí pel que fa a la necessitat de tirar endavant la construcció del tram internacional Figueres-Perpinyà. Cal recordar que aquesta obra ara per ara no té empresa adjudicatària, després que es tragués fa pocs dies la concessió a Euroferro. El titular de Foment va avançar que el nou concurs que es convoqui per donar l'obra a una altra societat «tindrà unes característiques de valoració més concretes i més simples», amb la qual cosa «s'estalviaran els tràmits en la negociació amb els candidats, cosa que facilitarà l'automatisme de la seva elecció».

 NOTÍCIES RELACIONADES

> El canvi educacional

> Socialistes de Catalunya i socialistes espanyols

> Cap de setmana esperançador

> Atemptat suïcida a Israel un dia després de l'acord per formar el nou govern palestí

> Garner anuncia que la setmana que ve es crearà un govern format per iraquians

> Posen en quarantena un hospital de Pequín a causa d'un brot epidèmic de pneumònia atípica

> El Suprem diu ara que no ha ordenat la dissolució de Sozialista Abertzaleak però demana informació sobre el grup

> Vilanova-Bucarest: 2.800 quilòmetres de cable

> Iberdrola diu que l'opa de Gas Natural «posa en perill» el subministrament energètic

> Pressió de les cambres

> Álvarez-Cascos ratifica que el tram del TGV entre Montpeller i Perpinyà no estarà llest fins al 2015-2020

> El mateix recorregut, en menys temps

> El Garraf té 19.000 desplaçaments diaris en tren segons Renfe

> Les obres del passeig marítim de Sant Salvador començaran després de l'estiu

> Un rellotge de 120 hores serà el motiu del cartell de festa major de Vilafranca

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.