Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Opinió

 

<74/169>

Vicent Partal

19.10.2011

Alacant no pot restar a part

Ha arribat el dia que la Comissió Europea anunciarà la xarxa prioritària de tràfic de mercaderies, fet que condicionarà clarament el nostre futur econòmic.
Avui cal parar molta atenció als detalls. La presència de José Blanco a Barcelona sembla indicar que el corredor mediterrani, o una versió d'aquest, s'acceptarà com a eix prioritari europeu. Però, caldrà veure'n els detalls. Si el corredor mediterrani acaba passant per Madrid, amb un ramal fins a Algesires i un de secundari fins a València, l'estafa serà monumental. De fet, aquest era el dibuix que els comissaris tenien sobre la taula fa unes poques setmanes, com VilaWeb va explicar. Caldrà veure, doncs, si les pressions d'aquests darrers dies han servit de res i si el seny s'imposa.

Perquè, si el dibuix final del corredor és aquest, té dos grans mals, a banda la barra madrilenya... Primer, el ramal de València seria probabilíssimament secundari; segon, sobretot en clau valenciana, seria un greuge, qui sap si definitiu, a Alacant.

Alacant no pot restar fora de l'arc mediterrani. Tampoc no té sentir que en reste fora Cartagena, però supose que es pot entendre que, a mi, em resulte especialment dolorós el cas d'Alacant.

Sobretot perquè els valencians no ens podem permetre que l'històric 'Alacant a part' es radicalitze per causa d'una decisió europea. Si fos així, crec que la Generalitat Valenciana hauria de proposar-se com a primera obligació de completar el traçat del corredor fins al sud del nostre país, perquè l'acord europeu proclama la necessitat de construir la xarxa bàsica, però no impedeix que els governs locals la completen.

Mail Obert