Opinió

 

<163/169>

Vicent Partal

29.03.2004

Coses que es poden fer amb un mail

L'empresari Santiago Espot, un dels noms de pes de l'hoquei del nostre país, afirmava ahir al diari El9 que una de les claus del reconeixement internacional de la seleccció catalana d'hoquei va ser la campanya d'emails promoguda ara fa un any per El9 i VilaWeb. Abans ja havia passat una cosa semblant amb la campanya sobre Harry Potter en català. Un simple gest, que a vegades fem sense donar-hi gaire importància, resulta que funciona.
Quan divendres al vespre em van enviar un SMS (és la moda!) avisant-me que el reconeixement internacional de la Federació Catalana de Patinatge era cosa de minuts, no vaig caure en el record d'aquella campanya. Va ser just ara fa un any. La selecció catalana havia estat convidada oficialment a participar en el Torneig de Montreux, però les pressions de la federació espanyola havien obligat els organitzadors a desdir-se'n. Tan bon punt es va saber la notícia, El9 i VilaWeb engegàrem una campanya de protesta que féu arribar en poques hores més de sis mil correus electrònics als organitzadors. El govern de Suïssa fins i tot se'n va disculpar a través del cònsol de Barcelona, Jean-Jaques Mayor. En aquest document .pdf hi ha una mostra de la campanya, amb una extensíssima relació de jugadors d'hoquei que encapçalaven la protesta. Entre els signants, per cert, hi havia un advocat de nom Joan Laporta, que sempre ha sabut estar on tocava. I en aquest mateix document, també hi podeu llegir Santiago Espot denunciant un reusenc, un tal Antonio Algunacosa, que aleshores presidia la federació espanyola.
Ahir, mentre llegia el nou article d'Espot a El9 vaig recordar una sensació que ja havia experimentat arran del cas Harry Potter: quina capacitat no té la xarxa per a ser vehicle de l'expressió col·lectiva! Ara n'hem tingut una prova més: els nostres correus, els de tothom, han estat útils. Què més volem?

Mail Obert