VilaWeb.cat
VilaWeb.tv
Nosaltres.cat
MÉSVilaWeb  Correu  Clau
Vilaweb  
DILLUNS, 15/09/2008 - 10:18h

Futura diu que dissabte va presentar el pla de viabilitat

Aviació Civil ha de decidir ara si suspèn o manté la llicència de vol de la companyia

La companyia aèria mallorquina Futura va lliurar dissabte el pla de viabilitat que Aviació Civil havia reclamat. Així ho va confirmar ahir el director de Recursos Humans de la companyia, Pere Torrens. D'aquesta manera, mentre s'estudïi la documentació presentada, Aviació Civil no suspendrà la llicència d'explotació de Futura i no començarà el procés de liquidació de la companyia. Els sindicats, per la seva banda, reiteren que emprendran accions legals contra la direcció.

Torrens no va precisar, però, si es va lliurar un sol pla o si se'n van lliurar dos (un corresponent a la companyia i un altre corresponent Flyant, una filial de Futura), com sospiten els treballadors. Aquest punt ha guanyat importància amb el pas dels dies, ja que els treballadors creuen que la direcció pot fer desaparèixer Futura per salvar Flyant, que es convertiria en una nova companyia aèria, semblant a Futura, però amb una plantilla que segons els sindicats podria ser un 30% més barata.

Viabilitat

Pel que fa a la viabilitat de Futura, Torrens va dir que la companyia és ara a l'espera del que digui Aviació Civil, un cop estudiada la documentació. Torrens va advertir, però, que la continuïtat de la seva llicència de vol depèn d'una 'inversió externa' i va recordar que està condicionada a la recuperació de la flota d'avions. Cal dir que dimarts, GECAS, una de les principals entitats inversores de l'empresa, va retirar tots els avions (15) que tenia llogats a Futura, la meitat de la flota de la companyia.

 
Versió per imprimirEnviar a un amic

CC

IQUA