|
DIVENDRES, 05/09/2008 - 19:47h
El pres Amadeu Casellas abandona la vaga de fam
El Síndic de Greuges li ha dit que Justícia es compromet a donar-li dos permisos i després, el tercer grau restringit · Feia setanta-sis dies que el pres anarquista comencà la protesta
Amadeu Casellas ha abandonat la vaga de fam que protagonitzava des de feia setanta-sis dies. L'advocada del reclús anarquista, Diana Reich, ha explicat a VilaWeb que el Síndic de Greuges ha traslladat a Casellas el compromís del departament de Justícia d'atorgar-li dos permisos de 48 hores quan es recuperi de la vaga de fam i després, obtindrà un tercer grau penitenciari restringit que el permetrà treballar fora de la presó i anar-hi a dormir.
Amadeu casellas va començar una primera vaga de fam el 12 d'abril exigint que li fossin respectats els drets i obtenir així la llibertat, que va aturar quan va rebre el compromís de les autoritats penitenciàries d'estudiar el seu cas. Com va considerar incomplert aquest acord va reiniciar la vaga el 22 de juny. Ara és al mòdul penitenciari de l'Hospital de Terrassa i fa una setmana va deixar de consumir glucosa.
Pres des de 1986
Amadeu Casellas compleix condemna des del 1986 per atracament a mà armada, entre més delictes que es van fondre en una sola condemna, encara que mai no ha estat condemnat per haver fet mal a ningú. Però més tard fou jutjat per infracció de condemna i per reincidència en un atracament comès el 2006 en una oficina bancària de Vic. Els advocats d'Amadeu Casellas lluiten per aconseguir que aquestes condemnes també es fonguin en una de sola, amb què Casellas potser podria obtenir el tercer grau penitenciari. Advocats, familiars i amics diuen que es podrà reintegrar sense problemes, que té una família i una feina que l'esperen i que únicament vol recuperar la seva vida.
Un pres incòmode
Durant tot el temps que ha passat tancat, Amadeu Casellas ha passat per moltes presons i ha viscut el traspàs del sistema penitenciari del govern espanyol al de Catalunya. Diu que les condicions higièniques i el menjar han millorat, però que tota la resta continua igual, que hi ha maltractaments de moltes menes i que la presó no serveix precisament per reintegrar els presos. Sempre ha lluitat per millorar les condicions de vida dels presos, ha participat en força protestes i vagues de fam i Francesc Arnau considera que això l'ha perjudicat i ha fet més difícil que li fessin informes favorables perquè sortís de la presó. L'advocat Francesc Arnau considera que la situació de Casellas és com la de molts altres presos que no tenen ningú a fora que vetlli pels seus drets.
|
|
|
|
|
|