VilaWeb.cat
VilaWeb.tv
Nosaltres.cat
MÉSVilaWeb  Correu  Clau
Vilaweb  
DIMECRES, 03/09/2008 - 16:16h

La UE admet la possibilitat que Sèrbia obtingui el 2009 l'estatut de país candidat

Ho condiciona a la cooperació total amb el Tribunal Penal Internacional · La decisió arriba després de la contribució del govern serbi a la detenció de Radovan Karadzic

El president de la Comissió Europea, José Manuel Durão Barroso, ha dit avui que Sèrbia podria obrenir l'estatut de país candidat a entrar a la Unió Europea el 2009. Això seria gràcies a la col·laboració del govern serbi en la detenció de del presumpte criminal de guerra Radovan Karadzic. Ara bé, condiciona la entrada a Europa a la cooperació total amb el Tribunal Penal Internacional i als progressos en les reformes econòmiques i polítiques.

El president serbi, Boris Tadic, s'ha compromès respondre aquestes espectatives en la trobada mantinguda amb Barroso.

Sèrbia, més a prop d'Europa

El lliurament dels criminals de guerra és una condició imposada per la Unió Europea als països implicats en la guerra dels balcans per a la seva futura adhesió a la Unió. La detenció de Karadzic, fugitiu des de 1996, fou per tant un pas més en l'acostament del govern serbi de Boris Tadic cap a la UE.

Però encara queden dos criminals de guerra en llibertat. Ratko Mladic, el cap militar de Karadzic, també imputat per la matança de Srebrenica, es troba fugitiu des de mitjan anys 1990. L'altre és Goran Hadzik, líder dels serbis a Croàcia durant la guerra, al qual s'imputa la deportació i l'assassinat de croats a la ciutat de Vukovar.




 
Versió per imprimirEnviar a un amic

CC

IQUA