VilaWeb.cat
VilaWeb.tv
Nosaltres.cat
MÉSVilaWeb  Correu  Clau
Vilaweb  
DIJOUS, 05/03/2009 - 15:00h

El Consell Comarcal d’Osona presenta l'estudi de viabilitat de l'aeroport

L'opció preferent és la de Mont-rodon

El Consell Comarcal d’Osona ha realitzat un estudi tècnic de viabilitat de la instal·lació d’un aeroport corporatiu a la comarca. El Consell entén que 'ha d’aportar eines de reflexió als municipis per potenciar l’activitat econòmica osonenca i dotar-la de recursos i infraestructures, sempre garantint el benestar dels seus habitants'. L'estudi contempla cinc possibles ubicacions a Osona i determina que la més favorable és a Mont-rodon, al municipi de Taradell.

El Pla d’aeroports, aeròdroms i heliports de Catalunya, aprovat pel Decret 8/2009 de la Generalitat de Catalunya, de 20 de gener, preveu l’establiment d’un aeroport corporatiu empresarial per donar servei a l’aviació general i de negocis de Catalunya, especialment a la regió metropolitana de Barcelona.
Aquest tipus d’instal·lació suposa una inversió aproximada de noranta milions d’euros, la creació de llocs de treballs directes per a la seva gestió i manteniment, i un seguit d’economia indirecta basada en els serveis relacionats: escola de mecànics, heliport associat, serveis de neteja, càtering, allotjaments, etc.

Quant a la seva ubicació, el Pla preveu que estigui situat a l’entorn de l’àrea metropolitana, en una localització que compleixi amb els paràmetres que siguin fixats per garantir la seva idoneïtat, tant en termes d’utilitat i de competitivitat com ambientals.

Davant aquest escenari, l’estudi encarregat a l’enginyer aeronàutic, Jordi Sala Matavera, i que s'ha presentat, és fruit del treball realitzat en els darrers mesos, previ a l’obertura del termini de presentació de propostes per a l’emplaçament convocat el passat dimecres dia 25 de febrer.

Tot i així, l’estudi, que es va finalitzar la setmana passada, recull els condicionants tècnics per a l’establiment d’una pista de 2.000m, necessària perquè hi pugin operar avions de categoria 4C. Igualment, s’han estudiat les possibles ubicacions seguint dos criteris bàsics: evitar sobrevolar poblacions i estudiant les servituds d’aproximacions, tant per als obstacles naturals com per als procediments de vol.

L’estudi contempla 5 possibles ubicacions, amb la possibilitat d'11 orientacions de pista. Els espais estudiats són:
Gurb: Sant Julià Sassorba (1 orientació)
Gurb: Terrenys darrera la fàbrica Pascual (1 orientació)
Balenyà: Pla de Moianès paral·lel a la C-17 (3 possibles orientacions)
Centelles: Direcció Pla de la Garga (3 orientacions)
Taradell: Mont-rodon entre C-17 i la via del tren (3 orientacions)

De les ubicacions estudiades, la que més compleix els requisits tècnics sol·licitats i favorable a les condicions espacials, meteorològiques, garanties sonores i possibilitat de desenvolupament d’activitats econòmiques, és la darrera, en el terme municipal de Taradell.

La documentació que s’ha generat en els treballs realitzats es posa a partir d’ahir mateix a disposició dels municipis, que al cap i a la fi, són les entitats que poden presentar propostes a la Generalitat de Catalunya.

A partir d’aquest moment, el Consell Comarcal d’Osona es disposa a treballar al costat dels municipis interessats a portar endavant aquesta iniciativa, principalment de Taradell i els municipis veïns, així com d’aquelles entitats que vulguin aportar les seves valoracions.

Dimecres es va comunicar oficialment la proposta a l'Ajuntament de Taradell que haurà d'avaluar' si el projecte encaixa dins del seu desenvolupament i si la resposta és positiva presentarà la candidatura.

Durant la presentació de l'estudi quatre membres del Grup de Defensa del Ter han desplegat una pancarta contrària al projecte.

 
tornar

Versió per imprimirEnviar a un amic

CC

IQUA