VilaWeb.cat
VilaWeb.tv
Nosaltres.cat
MÉSVilaWeb  Correu  Clau
Vilaweb  
DIMECRES, 28/11/2007 - 17:39h

El 26,9% dels catalans es connecten a internet gairebé cada dia

El primer informe genèric del Baròmetre de la Comunicació analitza l'ús d'internet dels ciutadans de les Illes, del País Valencià i de Catalunya

Segons el primer informe genèric del Baròmetre de la Comunicació i de la Cultura, fet a base de quaranta mil entrevistes personals, el 43,3% dels enquestats s'havien connectat a internet durant els últims trenta dies i, d'aquests, un 62,2% ho havien fet vint-i-cinc dies o més. Així, doncs, un 26,9% dels enquestats s'hi havien connectat gairebé cada dia. L'informe analitza el consum mediàtic de ciutadans del País Valencià, les Illes i Catalunya.

Ara, la connexió a internet no és pas la mateixa a tot el país: l'índex més alt correspon a Catalunya, amb el 48,8% dels enquestats; a les Illes Balears, amb el 46,9%, i al País Valencià, amb el 34,3%. També hi ha diferències en l'ús d'internet entre homes i dones: segons l'estudi, el 48,5% dels homes i el 38,2% de les dones s'hi havien connectat els últims trenta dies.

Predomini de la banda ampla

L'informe deixa clar que, encara que menys de la meitat dels ciutadans tinguin connexió a internet, la majoria d'aquests té banda ampla: un 85,6% del 46,2% dels enquestats (un 7,4% no tenia banda ampla, i un 7,1% no ho sabia o no va respondre la pregunta). Ara, si un 84,7% dels internautes es connecta a internet des de casa, el 20,1% ho fa des de la feina. Quant a la connexió per telèfon mòbil, és molt minoritària: 1,9% dels enquestats.

Usos

Les eines d'internet més utilitzades són el correu electrònic i els programes de missatgeria instantània (84,5% i 63,3% dels enquestats, respectivament). La televisió per internet, en canvi, és poc general: sols el 4,8% dels internautes enquestats se'n serveix. Quant a navegació, el 84,6% dels enquestats havia fet cerques durant els últims trenta dies; el 20,3% havia consultat pàgines de bancs o caixes; el 16,2%, la versió digital de mitjans de comunicació tradicionals; el 12,9, blocs o pàgines personals; i el 4,1%, mitjans de comunicació exclusivament digitals.

 
Versió per imprimirEnviar a un amic

CC

IQUA